تعیین و تکلیف ۲۳ پروژه بزرگ مقیاس در پایتخت

اقتصاد ایران: معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران از حل و فصل مشکلات و رفع بلاتکلیفی ۲۳ پروژه بزرگ مقیاس با بخش خصوصی به ارزش ۷۵ همت خبر داد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به حل و فصل مشکلات و رفع بلاتکلیفی 23 پروژه بزرگ مقیاس با مشارکت بخش خصوصی در این دوره، اظهار کرد: ارزش ریالی این پروژه ها 75 همت پیش بینی شده است که از جمله این پروژه ها می توان به پروژه هزار و یک شهر، هایپراستار، مجتمع تجاری خرازی، هتل دیدار، تجارت جهانی یک شهر آفتاب و بیمارستان آتیه دو و ... اشاره کرد.

وی با اشاره به تعیین و تکلیف و تملک زمین های جدید برای احداث آرامستان های جدید پایتخت، گفت: در این بخش نیز رایزنی هایی با اوقاف صورت گرفته است.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران به فرصت سرمایه گذاری جدید درسال 1403 پرداخت و گفت: ارزش این پروژه ها بیش از 100 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که از این جمله پروژه ها می توان به هتل کوهستان هتل و مجموعه اداری برج میلاد، احداث 4 هتل جدید، بوستان آزادگان، مرجع تجارت جهانی 2 شهر آفتاب اشاره کرد.

فروزنده با اشاره به خرید مصالح عمده مدنظر شهرداری تهران، افزود: در این دوره مدیریت شهری برنامه ریزی صورت گرفته که مصالح عمده از بورس کالا خریداری شود.

وی به موضوع شفافیت و انضباط مالی در این دوره از مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: علاوه بر این موضوع شفافیت و انضباط مالی از موضوعاتی بوده که در این دوره به صورت ویژه پیگیری شده است و به طوری که در سال 1402 استقرار سیستم بهای تمام شده در شرکت اتوبوسرانی و برای مترو در حال پیاده سازی است.

معاون شهردار تهران به موضوع پیگیری مطالبات از دولت بابت حوزه حمل و نقل عمومی، تصریح کرد: بابت یارانه بلیت اتوبوس مبلغ 5.6 همت و یارانه بلیت 3.9 همت توسط دولت پرداخت شده است.

فروزنده اضافه کرد: بخشودگی 100 درصد جرایم مالیات تکلیفی و عملکرد از سال 97 از دیگر موارد صورت گرفته در این دوره مدیریت شهری محسوب می شود.

وی به ساماندهی و تجمیع ساختمانهای ستادی شهرداری تهران در راستای کاهش هزینه های تعمیرات و نگهداری و کاهش آلودگی هوا خبر داد و گفت: این موارد نیز در قالب پشتیبانی صورت گرفته است.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران به افزایش حقوق و معیشت کارکنان و بازنشستگان سازمان بازنشستگی شهرداری تهران پرداخت و افزود: فراهم کردن زیرساختهای لازم جهت فروش اقساطی و اعتباری در فروشگاه شهروند، برقراری حقوق مکمل برای تمام بازنشستگان قبل از سال 91 و ... از دیگر مواردی است که در این دوره انجام شده است.

فروزنده ادامه داد: رفع مشکلات املاک سازمان بازنشستگی از مواردی است که در این دوره انجام شده به طوری که شاهد دریافت سند مالکیت 54 واحد مجتمع نگین شرق، کارواش ساعی و پارکینگ طبقاتی امام خمینی و ... بوده ایم.

وی در ادامه به ساماندهی دارایی ها و شرکتهای وابسته به صندوق ذخایر کارکنان و احیای حقوق از دست رفته پرداخت و افزود: مولد سازی املاک و پروژه ها به ارزش 5.7 همت، افزایش سرمایه گذاری در شرکتهای تابعه از اقداماتی است که در قالب ساماندهی دارایی ها انجام شده است.

معاون شهردار تهران در ارتباط با تامین اقلام معیشتی در فروشگاه های شهروند و خدمات تکریم محور، گفت: در حوزه سرمایه ای این مجموعه با دو برابر رشد روبرو بوده است و در بخشهای مختلف خدمات خوبی ارائه شده است.

فروزنده به شهر آفتاب و برگزاری نمایشگاه در این مجموعه اشاره کرد و گفت: از سال 95 تا سال 1400، 60 نمایشگاه برپا شده و در دو سال اخیر 60 نمایشگاه در این محل برگزار شده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ