غربالگری سلامت شنوایی نوزادان تحت پوشش بیمه قرار گیرد

اقتصاد ایران: مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: آموزش و فرهنگسازی از جمله اقداماتی است که به منظور ارتقای پوشش سلامت شنوایی نوزادان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کوروش اعتماد، با تاکید بر اهمیت تشخیص زودهنگام مشکلات شنوایی در کودکان، اظهار کرد: برنامه غربالگری سلامت شنوایی نوزادان دارای چند مرحله است و پس از تشخیص اولیه، درمان بیمار در طی مراحل مختلف انجام می‌شود.

وی افزود: در برنامه غربالگری سلامت شنوایی نوزادان، خدمات درمانی از گام نخست تا انتها، باید در دسترس و رایگان باشد که بخشی از این چرخه همچون کاشت پروتز حلزون شنوایی انجام شده است؛ اما گام نخست (تشخیص مشکلات شنوایی در کودکان) همچنان دارای هزینه است.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت با اشاره به کمبود دستگاه ادیومتری (سنجش کمّی و کیفی سیستم شنوایی)، گفت: امیدواریم در این زمینه منابع مورد نیاز تأمین شود؛ از طرفی می‌توان از مراکزی که چندین دستگاه دارند، دستگاه‌هایی را به مناطق محروم و کمتر برخوردار ارسال کنیم.

اعتماد تاکید کرد: آموزش و فرهنگ‌سازی از جمله اقداماتی است که به منظور ارتقای پوشش سلامت شنوایی نوزادان در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه از شورای عالی بیمه درخواست کرد که گام اول غربالگری سلامت گوش و شنوایی نوزادان نیز تحت پوشش بیمه قرار گیرد تا هزینه‌ها کاهش یابد.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، با اشاره به تأکیدات وزیر بهداشت مبنی بر رایگان شدن تمامی آزمایشات تشخیصی کودکان زیر ۷ سال، عنوان کرد: به استناد همین ابلاغیه، باید تلاش شود که غربالگری گوش و شنوایی نوزادان هزینه‌ای را به خانواده‌ها تحمیل نکند.

به گفته اعتماد، برنامه بعدی اداره سلامت شنوایی وزارت بهداشت، غربالگری و تشخیص مشکلات شنوایی در سنین بالاتر و گروه‌های شغلی مختلف و همچنین سالمندان است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ