سرآمدان دنیای خودروهای باری سنگین

اقتصاد ایران: مدل‌های پایه خودروهای تجاری در بازارهای جهانی بین ۷۰ تا ۱۲۰هزار دلار قیمت دارند، اما برخی از آن‌ها نیز در محدوده قیمت ۱۶۰ تا ۲۵۰ هزار دلار قرار می‌گیرند

کشنده‌ها و کامیون‌ها، خودروهای قدرتمندی هستند که در ناوگان‌ حمل‌ونقل جاده‌ای در سراسر جهان نقش مهمی را ایفا می‌کنند. خودروسازان بسیاری در این سال‌ها در تولید این خودروها خوش درخشیده‌اند و مدل‌های بسیاری را روانه بازار کرده‌اند.

این خودروها در مقایسه با مدل‌های سواری، هم قیمت‌های بالاتری دارند و هم هزینه‌های بسیاری را به مالکان و اپراتورها تحمیل می‌کنند.

به‌طور معمول، مدل‌های پایه این خودروها در بازارهای جهانی بین ۷۰ تا ۱۲۰ هزار دلار یا حتی بیشتر قیمت دارند، اما قدرت ۴۰۰ یا حتی ۶۰۰ اسب‌بخاری هنگام حمل بار و همچنین فناوری پیشرفته رانندگی را برای مالکان به ارمغان می‌آورند. با این‌حال، تمام کشنده‌ها یکسان ساخته نمی‌شوند و در رده‌های قیمتی متفاوتی قرار می‌گیرند.

در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به کشنده‌هایی که تا امروز فراتر از یک خودرو حمل بار تولید شده‌اند و با وجود قیمت نسبتا بالایی که داشته‌اند (۱۶۰ تا ۲۵۰ هزار دلار)، توجیه مناسبی هم برای خرید آن‌ها وجود داشته است.


کشنده «آکتروس» بنز؛ دنیایی از فناوری و راحتی

مرسدس‌بنز در دنیای خودروهای لوکس، ماجراجویی و حمل‌ونقل، جایگاه بسیار بالایی دارد. این شرکت خودروسازی آلمانی سابقه‌ای طولانی (بیش‌از ۱۰۰ سال) در تولید خودروهای مختلف و فناوری‌های رانندگی پیشرفته، ویژگی‌های ایمنی و طراحی دارد.

آکتروس یکی از کشنده‌هایی است که مرسدس‌بنز ابتدا در سال ۱۹۹۶ رونمایی کرد و تاکنون به‌روزرسانی‌های متعددی را برای این کشنده ارائه کرده است.

سرآمدان دنیای خودروهای باری سنگین

این خودرو مانند سایر محصولات مرسدس‌بنز با مهندسی دقیق، نوآوری و کیفیت همراه است. از نظر فنی، آکتروس یک کامیون بسیار کارآمد برای مسافت‌های طولانی با گشتاور ۲۲۱۲ پوند بر فوت و حداکثر ۴۸۰ اسب‌بخار قدرت موتور است.

مانند همه خودروهای مرسدس‌بنز، راحتی در سواری از دیگر مزایای چشمگیر این کامیون است. این کشنده به‌گونه‌ای طراحی شده است که رفاه و آسایش بسیاری برای رانندگان در سفرهای طولانی داشته باشد. این کامیون با قیمتی حدود ۲۵۰هزار دلار به فروش می‌رسد.


«تایتان»؛ کشنده ۱۶۰هزار دلاری ماک

ماک تجاری‌ساز آمریکایی یکی از قابل‌اعتمادترین و شناخته‌شده‌ترین نام‌ها در صنعت است که این جایگاه را پس از دهه‌ها تحویل کشنده‌های باکیفیت بالا به کامیون‌داران در سراسر جهان به دست آورده است. تایتان؛ یکی از مدل‌های پرطرفدار ماک است که کاربرد بالایی در صنایع مختلف ازجمله چوب‌بری، صنعت نفت، حمل‌ونقل تجهیزات سنگین و حمل چند تریلر داشته است.

تایتان ابتدا در بازار استرالیا در سال ۱۹۹۵ راه‌اندازی شد؛ جایی که کامیون‌داران معمولا بارهای سنگین را در مسافت‌های بسیار طولانی حمل می‌کنند.

سرآمدان دنیای خودروهای باری سنگین

در کاپوت این کشنده یک موتور MP۱۰ با حجم ۱۶ لیتر تعبیه شده که ۶۰۵ اسب‌بخار قدرت و ۲۰۶۰ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند و دارای گیربکس ۱۸ سرعته است. تایتان دارای یک کاپوت عظیم با قدرت خنک‌کنندگی بیشتر و یک کابین برآمده برای دید استثنایی است.

یک سیستم ترمز بادی، قدرت توقف بالایی را حتی با بار حداکثری برای این خودرو امکان‌پذیر می‌کند.

در کابین جادار این کشنده، انواع ویژگی‌های ایمنی و گزینه‌های راحتی دیده می‌شود. متاسفانه، تولید تایتان در بازار آمریکا در سال ۲۰۱۷ متوقف شد، اما بسیاری از ویژگی‌ها و قابلیت‌ها را می‌توان در مدل‌های Mack Pinnacle و Mack Granite یافت که با موتور ۱۳لیتری Mack MP۸ در زیر کاپوت، اسب‌بخار و گشتاور چشمگیرتری دارند. این کشنده با قیمت ۱۶۰هزار دلاری عرضه می‌شد.


تجمیع ایمنی و فناوری در «FH۱۶» ولوو

ولوو به‌عنوان یک شرکت بسیار معتبر در دنیای خودروهای سواری و سنگین شناخته می‌شود که به خاطر ویژگی‌های ایمنی نوآورانه، قابلیت اطمینان چشمگیر و تعهد به ارتقای فناوری رانندگی در بازارهای مختلف جهانی جایگاه مطلوبی به دست آورده است.

در مدل FH۱۶ این خودروسازی، موتور دارای ظرفیت ۱۶لیتر و پیکربندی و موتور این خودرو هم به‌گونه‌ای طراحی شده است که فضا و ارگونومی را برای راننده به حداکثر می‌رساند و طراحی آن، دید بالایی را به رانندگان می‌دهد.

سرآمدان دنیای خودروهای باری سنگین

FH۱۶ از زمانی که برای اولین‌بار در سال ۱۹۹۳ معرفی شد، در کنار گزینه FH۱۲، چند به‌روزرسانی را پشت سر گذاشته که هر نسخه شامل مجموعه‌ای از بهبودهای ایمنی، کارایی و راحتی است. آخرین FH۱۶ قدرتی تا ۷۵۰اسب‌بخار و بیش از ۲۶۰۰فوت پوند گشتاور دارد که یک نیروگاه غیرقابل انکار در جاده است.

در کابین طراحی به‌گونه‌ای است که فضایی لوکس را در اختیار رانندگان قرار می‌دهد. یکی از ویژگی‌هایی که FH۱۶ را واقعا از سایر خودروهای کلاس خود متمایز می‌کند، گیربکس I-Shift است؛ یک سیستم دستی خودکار که باعث می‌شود موتور از نظر مصرف سوخت، آلایندگی‌ها و البته تجربه رانندگی و راحتی در حالت بهینه کار کند. این کشنده درحال‌حاضر با قیمت ۱۶۰هزار دلار عرضه می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ