ثبت نام بازماندگان از تحصیل در کلاس های سواد آموزی

اقتصاد ایران: کرج- معاون سوادآموزی آموزش و پرورش البرز گفت: ثبت نام بازماندگان از تحصیل دوره ابتدایی دارای سن بالای ۱۴ سال برای پایه اول تا پنجم فقط در کلاس‌های سوادآموزی امکان پذیر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رؤیا عسگر پور گفت: طبق مصوبه شورای معاونین و جلسه کمیته بهبود کیفیت استان، ثبت نام بازماندگان از تحصیل دوره ابتدایی دارای سن بالای ۱۴ سال (برای پایه اول تا پنجم) فقط در کلاس‌های سوادآموزی امکان پذیر است و برای پایه ششم با رأی کمیسیون خاص در مدرسه انجام می‌شود.

وی افزود: طبق آئین نامه نهضت سوادآموزی تمامی افراد بالای ۱۰ سال که از چرخه رسمی آموزش کشور بازمانده‌اند، می‌توانند در دوره‌های سوادآموزی شرکت کنند و پس از قبولی و داشتن شرایط سنی در مدارس ادامه تحصیل دهند.

وی بیان کرد: دوره‌های تحصیلی در نهضت سوادآموزی شامل دوره‌های سوادآموزی، انتقال و تحکیم است که افراد واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به واحدهای سوادآموزی مستقر در ادارات آموزش و پرورش استان ثبت نام کنند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه تمامی دوره‌های سوادآموزی رایگان است و همچنین اقلام آموزشی اعم از کتاب، دفتر نیز به صورت رایگان در اختیار سوادآموزان قرار می‌گیرد، تصریح کرد: دوره سوادآموزی ویژه افراد بی‌سواد مطلق یا کسانی که مدرک اول و دوم ابتدایی را دارند است و طول دوره به مدت ۵ ماه است که افراد پس از قبولی مدرک سوادآموزی که معادل سوم ابتدایی است را اخذ می‌کنند.

عسگرپور اظهار کرد: دوره انتقال به مدت ۶ ماه است که افراد دارای مدرک سوادآموزی یا چهارم و پنجم ابتدایی می‌توانند در آن ثبت نام کنند و پس از قبولی مدرک انتقال که معادل ششم ابتدایی است را اخذ می‌نمایند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ