فعالیت موکب‌های بوشهر در داخل و خارج/ توزیع ۸۵۰ هزار پرس غذا

اقتصاد ایران: بوشهر- موکب های استان بوشهر در داخل استان، مرز شلمچه و در کشور عراق مستقر شده‌اند و خدمات گسترده‌ای به زائران در داخل و خارج کشور ارائه می‌کنند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: موکب‌های استان بوشهر در جنوبی‌ترین نقطه استان بوشهر یعنی شهرستان عسلویه برپا شده و در طول مسیر جنوب تا شمال استان موکب‌های متعددی برپا شده که خدمات گسترده‌ای ارائه می‌کنند.

همچنین تعدادی از موکب‌داران استان بوشهر اقدام به برپایی موکب در استان خوزستان و به‌ویژه مرز شلمچه کرده‌اند و تعداد زیادی موکب نیز در کشور عراق و در مسیر نجف تا کربلا ایجاد شده است.

موکب‌های استان بوشهر علاوه بر میزبانی از اهالی این استان، از زائران اربعین از بیش از پنج استان و ۲ کشور دیگر نیز میزبانی می‌کنند و خدماتی نظیر اسکان و پذیرایی و تأمین وعده‌های غذایی روزانه را ارائه می‌کنند.

برپایی ۱۷۶ موکب توسط بوشهری‌ها

استاندار بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: استان بوشهر در همسایگی استان خوزستان قرار گرفته و محل اتصال چند استان به استان خوزستان است و همین خاطر زائرانی از استان‌های مختلف و کشورهای همسایه از طریق استان بوشهر به سمت کربلا می‌روند.

احمد محمدی‌زاده بیان کرد: مردم استان بوشهر با برپایی ۱۷۶ موکب در مسیر زائران پنج استان و ۲ کشور و همچنین زائران استان بوشهر در حال خدمات‌رسانی هستند که تلاش شده همراهی و پشتیبانی لازم در این زمینه انجام شود.

وی تاکید کرد: مردم استان بوشهر عشق و ارادت بالایی به اهل بیت و به‌ویژه سید و سالار شهیدان دارند و در ماه‌های محرم و صفر شاهد اوج دلدادگی و شیفتگی هستیم و مردم استان بوشهر هم میزبان هستند و هم زائر و در این مراسم و برنامه‌ها به صورت گسترده شرکت می‌کنند.

روزانه ۸۵۰ هزار پرس غذا توزیع می‌شود

دبیر ستاد اربعین استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مردم استان بوشهر نسبت به راه‌اندازی ۱۷۶ موکب در مسیرهای داخلی منتهی به مرز شلمچه و خاک عراق اقدام کردند و خدمات متنوعی را در این زمینه ارائه می‌کنند.

ابراهیم عرب‌زاده با اشاره به اینکه ۱۰۱ موکب مردم استان بوشهر در مسیر داخلی استان تا مرز شلمچه راه‌اندازی شده است افزود: ۷۵ موکب استان بوشهر نیز در کشور عراق در نجف، فاصله نجف تا کربلا، و کربلا فعالیت می‌کنند.

فعالیت موکب‌های بوشهر در داخل و خارج/ توزیع ۸۵۰ هزار پرس غذا

وی از توزیع ۸۵۰ هزار پرس غذا در موکب‌های استان بوشهر در هر شبانه روز خبر داد و اضافه کرد: ارائه خدمات امدادی و همچنین خدمات بهداشتی و درمانی یکی دیگر از خدمات بوشهری‌ها در مسیر پیاده‌روی اربعین است.

دبیر ستاد اربعین حسینی بوشهر با بیان اینکه هلال احمر استان در زمینه ارائه خدمات امدادی نقش مهمی دارد افزود: هفت موکب درمانی در خاک عراق برپا شده و ۱۶۰ پزشک و کادر درمانی و پرستاری با همکاری بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند.

وی از ثبت‌نام هزار نفر از مردم استان بوشهر در سامانه سماح برای شرکت در مراسم اربعین حسینی خبر داد و بیان کرد: شاهد افزایش ۳۰ درصدی ثبت نام در این سامانه نسبت به سال قبل هستیم.

خدمات‌دهی خادم‌یاران رضوی بوشهر

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ارائه خدمات به زائران کربلا یکی از برنامه‌های خادم‌یاران رضوی استان بوشهر است که در این راستا موکب امام رضا علیه‌السلام در مرز شلمچه راه‌اندازی شده است.

مهران خورده بین مقدم بیان کرد: در موکب خادم یاران رضوی هشت خادم یار و یاور رضوی فعالیت دارند که روزانه ۵۰۰ پرس صبحانه، هزار پرس نهار و هزار پرس شام پخت و توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: خادم یاران رضوی استان بوشهر در شهر نجف، کربلا و در مسیر نجف به کربلا نیز فعالیت دارند و در قالب موکب‌های خادم یاران و یاوران رضوی شهرستان‌های استان بوشهر به خدمت می‌پردازند.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر بیان کرد: خدمات متنوعی توسط خادم‌یاران ارائه می‌شود که از جمله آنها می‌توان به پذیرایی، اسکان، دوخت جا نماز و تعمیرات کیف و انواع چرخ دستی اشاره کرد.

اعزام ۷ موکب درمانی از استان بوشهر به کربلا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اعزام هفت موکب درمانی از استان بوشهر به کربلا اضافه کرد: با فرماندهی سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر در قالب بسیج جامعه پزشکی تیم درمانی شامل ۲۵ پزشک، ۱۰۵ پرستار، بهیار و دارویار، ۳۰ نیروی خدماتی پشتیبانی برای استقرار در مسیر کربلا به نجف و در شهر کربلا، اعزام شدند.

حسن ملکی‌زاده افزود: به همراه کاروان درمانی استان بوشهر دارو و تجهیزات پزشکی ارسال شده است.

وی با اشاره به استقرار کادر درمانی خدمت‌رسانی به زائرین اباعبدالله الحسین علیه‌السلام توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر، اظهار داشت: این افراد در عمود ۷۳۶ شهید رئیس علی دلواری، ۹۱۲ فاطمه زهرا (س) شهرستان جم، عمود ۱۱۶۲ مسلم‌ابن‌عقیل شهرستان گناوه، عمود ۱۱۸۶ سیدالشهدا علیه‌السلام شهرستان کنگان، عمود ۱۴۰۶ امام عصر (عج) شارع فاطمه زهرا (س) حدفاصل میدان سید جاده و میدان سفیفه، موکب بیت الزهرا (س) کربلا، خیابان الرحیم انتهای شارع مهدالامین، موکب شهدای دیلم (پل حضرت عباس (ع)) و موکب شهید عاشوری شارع‌العباس، منطقه نظامیه روبرو مدرسه ام‌السلیم مستقر هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه برای نخستین بار جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر در خدمات‌رسانی به زائرین اقدام به برپایی درمانگاه کرده است گفت: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و بسیج جامعه پزشکی شش پزشک متخصص و عمومی و ۸ پرستار و ماما به این درمانگاه تخصصی اعزام کرده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ