خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی توسط کانون شهید آوینی اندیمشک

اقتصاد ایران: اهواز - کانون شهید آوینی اندیمشک با راه‌اندازی موکب عاشورا، خدمت‌ رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) را در محل شهدای گمنام اندیمشک به صورت شبانه‌روزی بر عهده دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود غلامی صبح امروز دوشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای با اشاره به فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری شهید آوینی اندیمشک در اربعین حسینی، اظهار کرد: این کانون با راه‌اندازی موکب فرهنگی مذهبی عاشورا، خدمت‌رسانی به زوار اباعبدالله الحسین (ع) را در محل شهدای گمنام اندیمشک بر عهده دارد.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید آوینی مسجد عاشورا اندیمشک، افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان اندیمشک به عنوان شاهراه و گلوگاه مرزهای سه‌گانه جنوب غرب کشور، کانون شهید آوینی مفتخر است که همانند گذشته در زمینه پذیرایی از زائران حضرت سیدالشهدا (ع) و خدمت‌رسانی به آنها به صورت شبانه‌روزی فعالیت کند.

وی با بیان اینکه این موکب از ۲۰ مرداد فعالیت خود را آغاز کرده و تا چهارم شهریور به مدت ۱۵ روز به صورت ۲۴ ساعته پذیرای زوار اربعین حسینی است، اضافه کرد: در این موکب که با کمک و همراهی خیرین راه‌اندازی شده و خدماتی به زائران ارائه می‌شود.

غلامی، از جمله خدمات این موکب را پخت و توزیع غذا در سه وعده صبحانه، ناهار و شام در مجموع یک هزار و ۵۰۰ پرس در روز و میان‌وعده عنوان کرد و گفت: همچنین روزانه برای بیش از ۲۰۰ نفر اسکان فراهم شده است.

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های این کانون، تصریح کرد: این کانون در دهه اول ماه محرم مراسم بزرگداشت و سوگواری سید و سالار شهیدان را در حسینیه عاشورا برگزار و بعد از دهه، نسبت به راه‌اندازی مجالس روضه خانگی در منازل اعضای کانون اقدام کرد که این امر تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

مدیر کانون شهید آوینی اندیمشک، با اشاره به اینکه همچنین در مناسبت‌های مختلف برنامه‌هایی متناسب با ایام برگزار می‌کنیم، ادامه داد: در شروع طرح تابستانه اوقات فراغت، چندین جلسه همفکری و تبادل نظر با ۲۰ نفر از مدرسین و مجریان طرح اوقات فراغت برگزار کردیم.

وی ابراز کرد: تبلیغ طرح اوقات فراغت در سطح شهرستان و مدارس برای جذب و ثبت‌نام دانش‌آموزان در فعالیت‌های تابستانه مسجد و جذب ۱۵۰ دانش‌آموز برای ثبت‌نام در کلاس‌های مختلف همچون قرآن، نقاشی، احکام، کامپیوتر، دروس تقویتی شامل ریاضی و فارسی، برنامه‌های ورزشی همچون شنا از جمله این اقدامات است.

غلامی، به راه‌اندازی مرکز نیکوکاری به همت کانون شهید آوینی اندیمشک اشاره کرد و یادآور شد: کانون شهید آوینی با همکاری مرکز نیکوکاری سایه مهر فاطمی مستقر در مسجد عاشورا حدود ۳۰۰ خانواده نیازمند را تحت پوشش دارد.

وی با بیان اینکه هر ماه با کمک خیرین به این خانواده‌های عزتمند بسته‌های معیشتی و کمک‌های نقدی تقدیم می‌شود، تصریح کرد: در آغاز سال تحصیلی نیز لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان تحت پوشش توزیع می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ