رحیمی مسئولیت خود را از دادیاری آغاز کرده/تعامل خوبی با مجلس دارد

اقتصاد ایران: نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ در مجلس گفت: گزینه پیشنهادی وزارت دادگستری مسئولیت خود را از دادیاری آغاز کرده و به بالاترین مسئولیت‌ها در قوه قضائیه رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله توسلی در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه ۲۹ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با امین حسین رحیمی، وزیر پیشنهادی دادگستری، اظهار کرد: طی چند ماه گذشته استفاده از نهج البلاغه وارد ادبیات سیاسی کشور شده است که این اقدام را به فال نیک می‌گیرم. امیدوارم همه ما عمل کننده به دستورات حضرت امیرالمومنین، علی (ع) باشیم.

وی بیان کرد: از رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور می‌خواهم کسانی را برای دولتی انتخاب کنند که از بن دندان به نظام جمهوری اسلامی اعتقاد داشته باشند و برای نظام هزینه دهند، نه آنکه هزینه بتراشند.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعاً مجلس به کسی که معتقد است جمهوریت نظام به ایستگاه آخر رسیده است، نه می‌تواند و نه رأی خواهد داد. نمایندگان مجلس معتقدند وزیری که انتخابات مجلس را بی‌محتوا و فرمایشی می‌داند، نمی‌تواند در مقابل بحران‌ها و توطئه‌ها بایستد.

توسلی گفت: ما از وزیر چه می‌خواهیم و چه کسی باید مسئولیت وزارت را بر عهده بگیرد؟ مجلس برآمده از همه نقاط کشور است و ما از وزرا می‌خواهیم که وظایف و مسئولیت‌های دستگاه خودشان را بشناسند، به صورت آسانسوری رشد نکرده باشند و دانش کافی برای مقابله با چالش‌های دستگاه خود را داشته باشند و مدیریت حکمرانی بر دستگاه خود را بلد باشند.

توسلی گفت: رحیمی الان وزیر دادگستری است و مسئولیت‌های خود را از دادیاری آغاز کرده و به بالاترین مسئولیت‌ها در قوه قضائیه رسیده است.

وی تاکید کرد: از وزیر دادگستری می‌خواهیم که با مردم تعامل داشته باشد. وزارت دادگستری اهمیت زیادی دارد. در سیاست‌های کلی نظام به صراحت، اصلاح ساختار نظام قضائی کشور در جهت تنظیم عدالت و تحقق حقوق فردی همراه با سرعت و دقت آمده است. کاهش مراحل دادرسی و یکسان سازی آئین دادرسی هم در سیاست‌های کلی آمده است و قریب به ۲۲ سال از این قانون می‌گذرد و ما از رحیمی می‌خواهیم که به این موضوعات اهتمام داشته باشد.

نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار داریم که قوانین بالادستی و همچنین برنامه هفتم توسعه را عملیاتی کند و ما چیز دیگری از وی نمی‌خواهیم. نمایندگان ملت پاسخگوی مردم هستند و انتظار دارند که وزرا هم پاسخگوی نمایندگان باشند.

وی اظهار کرد: قوه قضائیه با انبوهی از پرونده روبرو است و کسانی که در سیستم قضائی کار می‌کنند، کمترین حقوق را دریافت می‌کنند و توان مدیریت این حجم از پرونده‌ها را ندارد و ما باید به آنان کمک کنیم و باید به داد سیستم قضائی کشور برسیم.

توسلی اظهار کرد: چگونه می‌خواهیم از یک قاضی که پرونده‌های چند صد میلیاردی را با ۲۰ یا ۳۰ میلیون تومان حقوق قضاوت کند و به درستی قضاوت کند؟ از وضعیت پیشنهادی دادگستری می‌خواهیم که تعامل خود با مجلس را مثل قبل و حتی بیشتر از قبل انجام دهد.

وی تاکید کرد: تعزیرات باید پاسخگوی مردم و نمایندگان باشد و نمی‌شود فقط بنشیند و حکم صادر کند. بحث ایرانیان خارج از کشور بسیار مهم است و باید مورد توجه باشد. امیدوارم که رحیمی که دستاوردهای خوبی هم داشته است این موارد را پیگیری کند. رأی ما به همه وزرا مشروط است و بعد از رأی آوری، مطالبات ما از وزرا شروع خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ