ثبت نام ۸۶ هزار زائر مازندرانی برای اربعین حسینی

اقتصاد ایران: ساری- مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیاتی مازندران شمار ثبت نام زائران استان برای سفر به کربلای معلی و پیاده روی اربعین حسینی را بیش از ۸۶ هزار نفر اعلام کرد.

مرتضی عبادی در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مازندران از جمله استان‌های است که مواکب فعالی در اربعین حسینی دارد، گفت: امسال ۳۵ موکب پروانه و مجوز لازم را صادر کردند.

تعدادی از مواکب در استان‌های مرزی مستقر شده است گفت: مازندران از استان‌های معین ایلام تعیین شده است و دو موکب اصلی دارای پروانه و مجوز در مهران مستقر شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۸۶ هزار نفر از استان مازندران در سامانه سماح ثبت نام کردند، گفت: سه هزار و ۶۳۲ نفر متقاضی مسافرت هوایی هستند تا به نجف اشرف و بغداد سفر کنند.

عبادی یادآور شد: همچنین ۴۲ هزار و ۵۳۲ نفر از زائران متقاضی سفر با اتوبوس هستند و در کمیته حمل و نقل استان مازندران هماهنگی لازم برای اعزام این زائران صورت گرفته است.

عبادی شمار متقاضیان ریلی را ۳۴۵ نفر ذکر کرد و گفت این زائران روز گذشته از طریق قطار به کرمانشاه اعزام شدند و قطار ویژه اربعین از ساری به کرمانشاه دایر شد.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران با اشاره به عشق و ارادت مردم مازندران و با اشاره به عشق و علاقه مردم استان به ائمه اطهار علیهم السلام افزود: از ۳۵ موکب دارای پروانه استان مازندران، یک موکب در سامرا، پنج موکب در نجف اشرف، ۱۲ موکب در شهر کربلا و مابقی در مسیر نجف به کربلا مستقر شده است.

وی گفت: شرایط لازم برای پذیرش و اسکان ۱۰۰ هزار نفر از زائران اربعین حسین در هر وعده در مواکب استان فراهم شده است و در ۲۵ موکب استان نیز خدمات درمانی ارائه می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ