بهبود وضعیت منابع آب زیر زمینی در گرو طرح احیا و تعادل‌بخشی

اقتصاد ایران: معاون وزیر نیرو با اشاره به اهمیت اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی و دستیابی کامل به اهداف گفت: باید به گونه‌ای عمل شود که اقدامات وزارت نیرو منجر به بهبود وضعیت منابع آب زیرزمینی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، بیست و نهمین جلسه شورای راهبری مدیران آب و آبفا روز یکشنبه ۲۸ مرداد با حضور محمد جوان‌بخت معاون وزیر در امور آب و آبفا و مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت مدیریت منابع آب ایران با موضوع بررسی عملکرد حوضه‌های آبریز و شرکت‌های آب منطقه‌ای در اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی برگزار شد.

در این جلسه ابتدا برنامه عملیاتی و گزارش عملکرد شرکت‌های آب منطقه‌ای در خصوص نصب کنتور هوشمند، پر و مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز و تعدیل پروانه بهره‌برداری چاه‌های کشاورزی و حجم صرفه‌جویی حاصل از اجرای این طرح ارائه شد.
سپس رؤسای حوضه‌های آبریز به تشریح عملکرد شرکت‌های حوضه مربوطه و بیان چالش‌ها و راهکارهای تسریع در فرآیند اجرای طرح پرداختند.

در ادامه جوان‌بخت بر اهمیت اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی و دستیابی کامل به اهداف تعیین شده، تأکید کرد و گفت: یکی از وظایف اصلی حوضه‌های آبریز و دفتر توسعه نظام‌های فنی، بهره‌برداری و دیسپاچینگ برقابی حفاظت و صیانت از منابع آب زیرزمینی است.

وی افزود: در این راستا باید به گونه‌ای عمل شود که اقدامات وزارت نیرو منجر به بهبود وضعیت منابع آب زیرزمینی و ایجاد تعادل بین منابع و مصارف شود.
معاون آب و آبفا تأکید کرد: همکاران و مدیران حوزه آب و آبفا باید با آمادگی کامل به استقبال دوره جدید وزارت نیرو رفته و اقدامات خود را در چارچوب برنامه‌های وزیر جدید بازتعریف کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ