سیر نزولی سرقت ها در پایتخت/ بازگرداندن اتباع بیگانه به مرز

اقتصاد ایران: فرمانده انتظامی تهران بزرگ‌ گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سرقت‌ها در تهران ۱۸ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عباسعلی محمدیان، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون سرقت‌ها در تهران ۱۸ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: سرقت‌های به عنف ۲۹ درصد و سرقت‌های مسلحانه نیز ۵۰ درصد کاهش داشته است. اگرچه اقدامات گروه‌های خاص موجب شد که نتوانیم به کاهش ۵۰ درصدی سرقت‌های مسلحانه برسیم، اما در مجموع کاهش قابل توجهی در انواع سرقت‌ها مشاهده می‌شود.

سردار محمدیان ادامه داد: تعداد تماس‌های پلیس ۵ درصد افزایش یافته اما تماس‌های مرتبط با سرقت ۱۲ درصد کاهش داشته که این نشان دهنده کاهش سرقت است.

وی در زمینه سرقت خودرو و موتورسیکلت نیز گفت: سرقت خودرو ۹ درصد و سرقت موتورسیکلت ۲۳ درصد کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: معمولاً از خودروها و موتورسیکلت‌های سرقتی برای انجام جرایم دیگر استفاده می‌شود و مردم نیز سریعاً شکایت خود را مطرح می‌کنند. همچنین بازدیدهای میدانی و صحت‌سنجی اقدامات پلیس منجر به بازگشت حجم زیادی از اموال سرقتی به صاحبان آنها شده است. حتی برخی از اموال سرقتی که از مرزها کشف شده‌اند، به صاحبان آنها بازگردانده شده‌اند.

سردار محمدیان به نگرانی برخی مالباختگان که اموالشان هنوز پیدا نشده، اشاره و تاکید کرد: شناسایی مال‌خران و بازگرداندن اموال به صاحبانشان پس از دستگیری سارقان، اولویت پلیس است.

وی همچنین درباره بازداشت مجرمان سابقه‌دار، گفت: در گذشته ۵۰ درصد افراد دستگیر شده سابقه‌دار بودند، اما امروزه به دلیل کنترل‌های پلیس و استفاده از پابندهای الکترونیکی، تعداد مجرمان سابقه‌دار کاهش یافته است.

سردار محمدیان در خصوص ساخت کلانتری افزود: در برخی مناطق تهران پیدا کردن زمین برای ساخت کلانتری سخت است، اما در حال پیگیری این موضوع هستیم.

وی به اقدامات پلیس در کنترل اراذل و اوباش اشاره کرد و گفت: فعالیت اراذل و اوباش سطح یک به دلیل کنترل‌های پلیس محدود شده است، اما متأسفانه برخی افراد که اراذل نیستند با تهیه سلاح سرد، اقدام به شرارت‌هایی می‌کنند که از پیامدهای آن بی‌خبرند.

سردار محمدیان تأکید کرد: تولید، خرید و فروش، و حمل سلاح سرد ممنوع است و مجازات دارد. تعداد زیادی از این ابزارها در تهران از مغازه‌ها جمع‌آوری شده و این اقدامات باعث کاهش جرایم مرتبط می‌شود.

وی همچنین درباره وضعیت اتباع بیگانه در کشور اظهار داشت: اتباع بیگانه‌ای که در داخل کشور هستند باید مجوز داشته باشند و در صورت نداشتن مجوز، کسانی که آنها را به کار می‌گیرند باید پاسخگو باشند. همچنین تمهیداتی اندیشیده شده تا این افراد به مرزها هدایت شوند.

سردار محمدیان در پایان از تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس برای خدمت به مردم گفت و از شهروندان خواست به پلیس اعتماد کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ