گفت‌و‌گوی نخست‌وزیر قطر و دبیرکل سازمان ملل درباره جنگ غزه

اقتصاد ایران: وزارت امور خارجه قطر از تماس تلفنی نخست‌وزیر قطر با دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص پایان دادن به جنگ غزه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت امور خارجه قطر امروز دوشنبه اعلام کرد که شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر، روز یکشنبه در تماس تلفنی با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، درباره تحولات اخیر در غزه و سرزمین‌های فلسطینی اشغال شده توسط رژیم صهیونیستی و نیز تلاش‌های مشترک برای پایان دادن به جنگ در غزه و کاهش تنش‌ها در خاورمیانه گفت و گو کرده است.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه قطر، در این تماس تلفنی، بر لزوم کاهش تنش‌ها و تأکید بر نقش مهم میانجی‌گری‌های مشترک در پایان دادن به جنگ در غزه و رفع بحران‌های جاری در منطقه تأکید شده است. همچنین دبیرکل سازمان ملل متحد از تلاش‌های مستمر قطر برای دستیابی به راه‌حل عادلانه و پایدار در مورد مساله فلسطین قدردانی کرد.

در این راستا؛ روز جمعه، میانجی‌گران در مذاکرات آتش‌بس غزه اعلام کردند که ایالات متحده پیشنهاد جدیدی برای کاهش اختلافات میان حماس و رژیم صهیونیستی ارائه کرده است. همچنین مقرر شد که دور جدیدی از مذاکرات قبل از پایان هفته در قاهره برگزار شود.

این موضوع بر اساس بیانیه مشترک مصر، قطر و آمریکا پس از پایان دور دوم مذاکرات که در دوحه برگزار شد، اعلام شده است.

این در حالی است که چندین دور مذاکرات متعدد در قاهره و دوحه طی ماه‌های گذشته به نتیجه‌ای نرسیده است و در این مدت تل‌آویو به جنگ خونین و خانمان سوز علیه غزه ادامه داده است. این جنگ که وارد یازدهمین ماه خود شده، تاکنون به شهادت و زخمی شدن بیش از ۱۳۲ هزار فلسطینی منجر شده است که قریب به ۷۰ درصد آنان کودکان و زنان بودند. علاوه بر این، بیش از ۱۰ هزار نفر نیز مفقود هستند و وضعیت فاجعه‌بار انسانی و قحطی در غزه ادامه دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ