تب وصال یار در گرمای ۴۷درجه/سیر صعودی تردد از مرزخسروی ادامه دارد

اقتصاد ایران: کرمانشاه-هوای قصرشیرین در حالی به ۴۷ درجه رسیده که روز گذشته بیشترین آمار تردد از پایانه مرزی خسروی از اول ماه صفر تاکنون به ثبت رسیده است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: مرز ۳۷۱ کیلومتری مشترک با کشور عراق کرمانشاه را از دیرباز قدمگاه زائران حسینی و علوی کرده و سال هاست که این دیار عناوین «دروازه کربلا» و «دروازه نجف» را یدک می‌کشد.

در سال‌های اخیر که شر داعش از منطقه کم شده، مرز خسروی که قدیمی ترین مرز با کشور عراق است و بزرگترین پایانه مرزی خاورمیانه محسوب می‌شود که میزبان زائران اربعین حسینی شده تا بار دیگر مردم این دیار خاک پای زوار حسینی را توتیای چشمانشان کنند.

سال به سال بر امکانات و زیرساخت‌های مسیر تردد به این پایانه مرزی و خود مرز خسروی افزوده شده و شرایط را نسبت به گذشته برای تردد زائران فراهم می‌کند.

فعالیت ۲۴ ساعته مرز خسروی برای تردد شور و شوقی در دل عاشقان ثارالله در استان کرمانشاه به وجود آورده، که امسال ویژه‌تر از سال‌های گذشته قرار است میزبان زائران اربعینی باشند.

با اوج گرفتن ترددها به سمت کشور عراق و ازدحام در پایانه‌های مرزی و همچنین آمادگی زیرساخت‌های ترددی، توصیه‌های مسئولین برای انتخاب مرز خسروی برای تردد به کربلا آغاز شده است.

زیرساخت‌های جاده‌ای مناسب به ویژه مسیر بزرگراهی تا شهر قصرشیرین این برتری را به مرز خسروی داده تا با خیالی راحت تر زائرانی که با خودروی شخصی رهسپار اجتماع بزرگ می‌شوند، انتخاب کنند.

فضاسازی مناسب از دیوار نویسی و نصب پرچم گرفته تا موکب‌های پذیرایی و اسکان متنوع همه و همه دست به دست هم داده تا حال و هوای اربعینی که هرساله با ورود به کشور عراق به زائران دست می‌داد، در این سوی مرزها به سراغ زائران برود.

اعلام رضایت استاندار دیالی از زیرساخت‌های پایانه مرزی خسروی

به گزارش خبرنگار مهر عدنان الجایر استاندار دیالی عراق بعد از ظهر یکشنبه با استقبال فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه و دستیار و مشاور استاندار کرمانشاه در امور عراق از مرز بین المللی خسروی بازدید کرد.

عدنان الجایر استاندار دیالی در این بازدید اظهار کرد: زیرساخت‌های پایانه مرزی خسروی مطلوب و مناسب است.

تب وصال یار در گرمای ۴۷درجه/سیر صعودی تردد از مرزخسروی ادامه دارد

وی افزود: رشد و ترقی دو مرز منذریه و خسروی متأثر از روابط خوب ۲ استان کرمانشاه و دیالی است که به این وضعیت رسیده است.

استاندار دیالی عراق با اشاره به آمادگی استان دیالی عراق برای گسترش همکاری‌ها با استان کرمانشاه، تصریح کرد: مشتاق دیدار استاندار کرمانشاه برای توافق در خصوص گسترش همکاری‌ها هستم.

گره ترافیکی در مسیر زائران اربعین در کرمانشاه نداریم

سرهنگ عبدالحسین زارع در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح ترافیکی اربعین پلیس راه استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور از ۱۶ مرداد ماه آغاز شده و تا پایان مراسم اربعین حسینی ادامه دارد.

وی افزود: بر اساس آخرین گزارش‌های ارسالی از سوی مأموران پلیس راه تاکنون هیچ گونه مشکل و گره ترافیکی گزارش نشده و تیم‌های پلیس راه استان کرمانشاه در مسیرهای اصلی حضور فعال دارند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه تصریح کرد: پوشش ترافیکی مراسم اربعین از مسیرهای ورودی به استان کرمانشاه از شهر کنگاور تا مرز خسروی و مسیر اسلام‌آبادغرب به سمت مرز مهران در حال انجام است که مأموران در تمام نقاط حضور دارند.

تب وصال یار در گرمای ۴۷درجه/سیر صعودی تردد از مرزخسروی ادامه دارد

سرهنگ زارع بیان کرد: از تمام زائران اربعین حسینی و رانندگان تقاضا داریم با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی زمینه تردد روان و ایمن را فراهم کنند و از رانندگی همراه با خستگی و خواب آلودگی جدا خودداری کنند تا شاهد وقوع تصادفات جاده‌ای نباشیم.

وی ادامه داد: موج بازگشت زائران اربعین حسینی آغاز شده و از زائران تقاضا داریم سفرهای خود را مدیریت کنند و از ظرفیت مواکب و مراکز رفاهی استفاده و از عجله و شتاب خودداری کنند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در طرح ترافیکی اربعین پلیس راه استان کرمانشاه ۱۱۶ تیم سواره و ۱۱۰ نیروی پیاده مشارکت دارند و تردد وسایل‌نقلیه را برای اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی و سفری ایمن و بدون حادثه تحت کنترل دارند.

سرهنگ زارع با اشاره به وقوع ترافیک در محور بیستون گفت: با استقرار تیم‌های پلیس راه در این مسیر و سایر مسیرهایی که احتمال وقوع گره ترافیکی وجود دارد زمینه تردد روان زائران اربعین را فراهم کرده‌ایم.

پارکینگ خودرویی در خسروی

خبرنگار مستقر خبرگزاری مهر در پایانه مرزی خسروی از فراهم بودن پارکینگ‌های خودرویی در پایانه مرزی خسروی برای زائران گزارش می‌دهد.

امدادرسانی به ۲۸۵۵ نفر در کرمانشاه طی ایام منتهی به اربعین

مسعود قلعه سفیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ابتدای شروع فعالیت عملیات اربعین در اورژانس کرمانشاه به ۲ هزار و ۸۵۵ نفر در مجموع امداد رسانی شده است.

وی افزود: از مجموع امدادرسانی انجام گرفته ۲ هزار و ۶۷۷ مورد غیرترافیکی و ۱۷۸ مورد امدادرسانی ترافیکی داشته‌ایم.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: ۲ هزار و ۶۴۱ مورد از مددجویان در محل درمان و ۲۱۲ نفر نیز به مراکز درمانی اعزام شده است.

وی ادامه داد: متأسفانه تا امروز ۲ مورد فوتی در حوزه فعالیت اورژانس در استان کرمانشاه گزارش شده است که هر دو مورد مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.

قلعه سفیدی خاطرنشان کرد: ناراحتی گوارشی با ۴۷۲ مورد و گرمازدگی با ۸۷ مددجو بیشترین فراوانی را در بین موارد مراجعه شده تا این لحظه داشته است.

مرزخسروی برای تردد به زوار پیشنهاد می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد شرفی شامگاه یکشنبه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی خسروی و گیت های ترددی در این پایانه مرزی که با حضور فرمانده انتظامی استان کرمانشاه انجام گرفت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته زائران اربعین حسینی در حال انجام راحت و بدون وقفه از مرزهای کشور هستند و تمام مسئولان و دست‌اندرکاران راهپیمایی اربعین در تلاش هستند زمینه تردد راحت زوار را فراهم کنند.

وی افزود: یکی از اقدامات مهم فراجا برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی صدور گذرنامه‌های دائمی و زیارتی بود که امسال بدون وقفه و هیچ گونه مشکلی به صورت غیرحضوری انجام گرفت و همانند سال گذشته ازدحام در مراکز گذرنامه را شاهد نبودیم و طی مدت کوتاهی گذرنامه‌های زیارتی و دائمی صادر و برای متقاضیان ارسال شد.

رئیس قرارگاه اربعین فراجا با بیان اینکه درخواست صدور گذرنامه امسال ۳۰ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: گذرنامه‌های زیارتی دارای پنج سال اعتبار هستند که سال گذشته یک میلیون زائر این گذرنامه‌ها را دریافت کردند و امسال بیش از ۲.۵ میلیون گذرنامه دائم و زیارتی به همراه گذرنامه خادم برای اتباع خارجی صادر شده است.

سردار شرفی بیان کرد: یکی از دلایلی که طی سال‌های گذشته سبب انباشت زوار در پشت مرزهای کشور به مقصد عراق بود زمان‌بر بودن فرآیند گذرنامه بود که امسال با ایجاد سامانه سجاد در مرزهای کشور شاهد تردد روان و بدون تعلل زائران اربعین حسینی هستیم که در مرز خسروی این مهم قابل مشاهده است.

رئیس قرارگاه اربعین فراجا گفت: سامانه سجاد به‌صورت مشترک بین ایران و عراق در حال فعالیت است که اطلاعات گذرنامه بین ۲ کشور در حال تبادل است و همین موضوع میزان ماندگاری زوار اربعین در گیت‌های گذرنامه را کاهش می‌دهد و امسال هیچ‌گونه مشکلی در این زمینه نداشتیم.

وی ادامه داد: همچنین امسال به‌دلیل توسعه زیرساخت‌های مرزی و جاده‌ای شاهد تردد بدون مشکل زائران اربعین حسینی هستیم و گره ترافیکی را شاهد نبودیم که زوار توانستند خود را به‌صورت شبانه‌روزی به مرزها برای شرکت در مراسم اربعین برسانند.

مرز خسروی مرزی با قدمت و زیرساخت مناسب است

شرفی با بیان اینکه مرز خسروی از مرزهای قدیمی و دارای زیرساخت مناسب است، عنوان کرد: مسیرهای منتهی به مرز خسروی چهار بانده و ایمن است و همچنین زیرساخت‌های مرزی نیز با تلاش مسئولان استانی طی ۲ سال گذشته بهبود یافته به طوری که طی بازدید هوایی صورت گرفته تمام مسیر مسقف و مجهز به مه پاش بود.

تب وصال یار در گرمای ۴۷درجه/سیر صعودی تردد از مرزخسروی ادامه دارد

وی خاطرنشان کرد: مرز خسروی با امکانات موجود و توسعه یافته می‌تواند شاهد حضور و تردد بیشتر زائران اربعین حسینی باشد و پیشنهاد می‌کنیم به سایر زائران این مسیر را برای تردد خود انتخاب کنند و مواکب نیز با تمام توان در حال خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی هستند.

رئیس قرارگاه اربعین فراجا اضافه کرد: امسال راهپیمایی اربعین ایمن و امن را در سراسر مرزهای کشور شاهد هستیم و تاکنون هیچ‌گونه مشکل امنیتی گزارش نشده است و زائران اربعین در حال تردد روان و ایمن هستند و نگرانی در این حوزه نداریم.

شرفی بیان کرد: یکی از اقدامات ابتکاری فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه استفاده از ظرفیت مردم برای تأمین نظم و امنیت بود که طرح پلیس یار را اجرا کردند و می‌تواند به الگویی برای دیگر استان‌ها تبدیل شود که جوانان پرشور و علاقمند در طرح پلیس یار اربعین حضور دارند.

تردد از مرز خسروی از ۴۰۰ هزار نفر گذشت

سیدشهرام کهریزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۲ هزار و ۷۹۸ زائر از پایانه مرزی خسروی تردد داشته‌اند که ۴۱ هزار و ۶۸۸ زائر خارج شده و ۲۱ هزار ۱۱۰ نفر نیز وارد کشور شده‌اند.

وی افزود: از تعداد مسافران ورودی به کشور از طریق پایانه مرز خسروی ۲۰ هزار ۹۴۱ نفر ایرانی و ۱۶۹ نفر خارجی بودند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: ۴۱ هزار و ۱۶۹ نفر از مسافران خروجی در ۲۴ ساعت گذشته ایرانی و ۵۱۹ نفر نیز خارجی بوده‌اند.

تب وصال یار در گرمای ۴۷درجه/سیر صعودی تردد از مرزخسروی ادامه دارد

وی ادامه داد: با تلاش نیروهای راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، امکانات لازم در پایانه خسروی برای پذیرایی از زوار فراهم شده است و جاده‌های دسترسی نیز بهسازی شده است.

کهریزی افزود: برآورد می‌گردد هرچه به اربعین نزدیک تر شویم، میزان تردد زوار از پایانه مرزی خسروی هم بیشتر می‌شود و از ابتدای ماه صفر تا کنون تردد از مرز خسروی به بیش از ۴۰۸ هزار نفر به ثبت رسیده است.

وی از آمادگی کامل امکانات و زیرساخت‌ها در پایانه مرزی خسروی نیز یاد کرد و ادامه داد: هیچ مشکلی برای تردد زوار و ارائه خدمات به آن‌ها وجود ندارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات زوار عتبات عالیات است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ