شرطی که تعداد خارجی‌های لیگ برتر کشتی را به ۳ نفر می‌رساند

اقتصاد ایران: در شرایط عادی تیم‌ها می‌توانند از دو سهمیه ملی‌پوش و دو خارجی در لیگ برتر کشتی استفاده کنند و تنها در یک صورت است که تعداد خارجی‌ها می‌تواند به ۳ نفر برسد.

- اخبار ورزشی -

حمید یاری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درپاسخ به سوالی در رابطه با تعداد خارجی‌هایی که در لیگ برتر امسال می‌توانند به عضویت تیم‌ها درآیند، گفت: در شرایط عادی هر تیم می‌تواند 2 نفر ملی‌پوش و 2 نفر کشتی‌گیر خارجی جذب کند، سال گذشته برخی این استنباط را داشتند که ملی‌پوشان داخلی را نگیرند و بروند دنبال ظرفیت خارجی اما مسئله مهم این است که اول باید ملی‌پوشان همه قراداد بسته باشند و یا اینکه خودشان اعلام انصراف کرده باشند تا ظرفیت خارجی تیم‌ها به عدد 3 برسد. الان که ملی‌پوش ما کم است؛ 5 نفر در آزاد و 6 نفر در فرنگی.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه فضای رقابتی لیگ کشتی آزاد بیشتر است، اگر ملی‌پوشان همه قرارداد بستند و کسی بیرون نماند، تیم‌ها می‌توانند از سهمیه 3 کشتی‌گیر خارجی استفاده کنند.

یاری درباره اینکه آیا ملی‌پوشی به سازمان لیگ اعلام نکرده که قصد حضور در لیگ برتر را ندارد؟ عنوان کرد: در خبرها آمده که حسن یزدانی باید دوباره کتفش را جراحی کند و طبیعتا او قرارداد نمی‌بندد، بنابرین در این شرایط ما 4 ملی‌پوش در رشته آزاد داریم. اگر تیمی از این جمع، دو نفر را بگیرد، طبعا سهمیه خارجی‌اش هم می‌شود 2 نفر. ما این شرط را گذاشتیم که عدالت رعایت شود. مثلا سال‌های قبل ستارگان می‌خواست ملی‌پوش بگیرد اما دیگر ملی‌پوشی نمانده بود و گفت اجازه ندهید ظرفیت من بسوزد و چنین تیمی می‌تواند از سهمیه خارجی بیشتری استفاده کند.

رئیس سازمان لیگ و کمیته برگزاری مسابقات همچنین درباره اینکه علیرضا سرلک جزو سهمیه ملی‌پوشان محسوب نشد، گفت: نظر من از اول همین بود، چون او کشتی نگرفت؛ با دبیر هم صحبت کردم. به هرحال اگر در پاریس روی تشک می‌رفت، شرایط فرق می‌کرد.

یاری در آستانه آغاز لیگ برتر کشتی آزاد تاکید کرد: باتوجه به اینکه امسال مدعیان بیشتری در لیگ برتر آزاد داریم، پیش‌بینی ما بر این است که شاهد لیگ بدون حاشیه‌ای نباشیم، حتی شاید در هفته اول هم تیم‌ها خارجی بیاورند و فضای رقابتی خوبی بر لیگ حاکم باشد و شاهد لیگ خوبی باشیم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ