عراقچی فکر می‌کند نقدش زیر سوال بردن ولایت‌پذیری مجلس است

اقتصاد ایران: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: عراقچی، وزیر پیشنهادی امور خارجه با خطاب قرار دادن امیرحسین ثابتی به گونه‌ای صحبت کرد که گویا نقد وی زیر سوال بردن ولایت‌پذیری مجلس است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه ۲۹ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، طی تذکر شفاهی، گفت: روز گذشته سید عباس عراقچی، وزیر پیشنهادی امور خارجه با خطاب قرار دادن امیرحسین ثابتی، نماینده مجلس به گونه‌ای صحبت کرد که گویا نقد برنامه و کارنامه وی به معنای زیر سوال بردن ولایت پذیری مجلس است.

در ادامه، محمدباقر قالیباف خطاب به رسایی، گفت: تذکر شما وارد نیست و لطفاً در دستور صحبت کنید.

رسایی در ادامه تذکر دیگری داد و گفت: بر اساس آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، باید در اولین جلسه رأی اعتماد موافقان و مخالفان همه وزرای پیشنهادی ثبت نام کنند، نه آنکه نیم ساعت قبل از بررسی صلاحیت یک وزیر، از موافقان و مخالفان وی ثبت نام به عمل آید.

وی ادامه داد: آقای قالیباف لطفاً توجیه نکنید، چرا که این موضوع نص قانون است و باید رعایت شود.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر، گفت: این تذکر شما هم در دستور نبود، شما که پیشکسوت هستید باید این موضوع را مدنظر قرار دهید و بدانید که قبلاً اسامی همه موافقان و مخالفان وزرای پیشنهادی یعنی آخرین وزیر پیشنهادی هم در همان روز اول ثبت نام می‌کردند و برای مثال، حتی موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی وزارت ورزش هم که آخرین نفر بررسی می‌شود، از همان ابتدا مشخص بود.

قالیباف ادامه داد: در آن زمان موافقان و مخالفان همگی تا آخر مشخص بود و نتیجه این می‌شد افرادی که لابی می‌کردند، می‌ریختند سر مخالفان وزرای پیشنهادی.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: الان کاری که انجام شده دقیق، درست و منظم است و چند ساعت قبل از بررسی صلاحیت یک وزیر پیشنهادی از موافقان و مخالفان وی ثبت نام به عمل می‌آید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ