باید شاهد افزایش «اخذ مالیات از خانه‌های خالی» باشیم

اقتصاد ایران: نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی، به بیان توضیحاتی درباره اهمیت همکاری دولت و مجلس برای رشد فرآیند اخذ مالیات از خانه‌های خالی پرداخت.

جعفر پورکبگانی، نماینده مردم بوشهر، گناوه و بندر دیلم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره میزان رشد اخذ مالیات از خانه‌های خالی بر مبنای افزایش ثبت خانه‌های خالی در سامانه املاک و اسکان، گفت: در چند ماه گذشته میزان اخذ مالیات از خانه‌های خالی رشد پیدا کرده است و این رشد نشان دهنده این است که هر چه همکاری بین دولت و مجلس بیشتر باشد، این قانون پیشرفت بیشتری خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مجلس در حال انتخاب وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم است و در این شرایط باید تمام توان ما به کار گرفته شود تا به دولت چهاردهم کمک شود تا افرادی لایق انتخاب شوند، بیان کرد: در انتخاب وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی نیز باید اقداماتی انجام شود که بتوان هماهنگی و هم افزایش بین مجلس و دولت را بیشتر کرد تا شاهد رونق نهضت ملی مسکن و افزایش اجرایی شدن قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی باشیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: مجلس به دنبال انتخاب افراد توانمند برای پیشبرد بهتر امور است و قطعاً پیشبرد روند اخذ عادلانه مالیات‌ها و همچنین اجرای درست قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی نیز باید در دستورکار وزیر بعدی راه و شهرسازی باشد. مجلس از وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی انتظار دارد که تکمیل سامانه املاک و اسکان و اجرای قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی در صدر برنامه‌های وی باشد.

نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایط حال حاضر کشور، قانون جوانی جمعیت جزو سیاست‌های حاکمیتی و بالادستی است و برای اجرای شدن آن، مسکن نباید شرایط فعلی را داشته باشد زیرا جوانان نیازمند سرپناهی برای خود هستند. ما نباید بین طرحی که خودمان در مجلس می‌دهیم، با سیاست‌های کلان تفاوتی ایجاد کنیم. باید وزیر راه و شهرسازی اقداماتش را با این سیاست‌های کلان تطبیق دهد تا شاهد اجرای این قانون و همچنین تکمیل سامانه املاک و اسکان باشیم.

پورکبگانی اظهار کرد: در این بین برخی دستگاه‌ها مثل سازمان ثبت و توانیر همکاری لازم را برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات مورد نیاز این سامانه نداشته اند که مجلس قطعاً از بازوهای نظارتی خود استفاده خواهد کرد تا این قانون هر چه بیشتر و بهتر اجرایی شود.

این نماینده مجلس گفت: اینکه این قوانین روی زمین بماند و اجرایی نشود، موجب متضرر شدن مردم می‌شود. باید این قوانین اجرایی شود و در صدر برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ