نوری قزلجه چگونه می خواهد جلوی واردات بی رویه را بگیرد؟

اقتصاد ایران: نماینده مردم علی  آباد کتول در مجلس گفت: بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی شاهد واردات بی رویه هستیم و وزیر پیشنهادی جهاد باید برنامه خود برای جلوگیری از این کار را ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، رحمت الله نوروزی ذاکر در جلسه علنی عصر امروز (دوشنبه ۲۹ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با صلاحیت و برنامه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی اظهار کرد: حوزه کشاورزی چالش‌هایی مانند نبود راهبردهای بلندمدت و میان مدت، عدم تعادل سفره‌های آب زیرزمینی، بالا بودن هزینه‌های تولید برای کشاورزان، نارسایی زنجیره تأمین، پایین بودن سران زمین، عدم تکنولوژی مناسب و تغییرات اقلیم آب و هوایی را دارد و سوال بنده از وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی که تا کنون وزیر نبوده و فقط در وزارتخانه کارمند بوده آن است که چه برنامه‌ای برای رفع چالش‌های بخش کشاورزی دارد؟

وی بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات آن است که کارمندان وزارت جهاد کشاورزی از حقوق و مزایای خود راضی نیستند و انگیزه آنان کاهش یافته است و وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی باید در برنامه خود بگوید چه راهکاری برای رفع مشکلات این افراد دارد.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به واردات بی رویه گوشت گفت: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای عشایر، روستاییان و دامداران مشکلاتی را ایجاد کرد و سوال ما آن است که وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی چه برنامه‌ای برای جلوگیری از واردات به ویژه واردات محصولات کشاورزی دارد؟

نوروزی ادامه داد: بعضاً شاهدیم ۵ ساعت برق قطع می‌شود و این موضوع مشکلاتی را برای چاه‌های کشاورزی به وجود آورده است. همچنین پول گندم کاران به موقع پرداخت نمی‌شود و لازم است نوری قزلجه برنامه خود را برای رفع این مشکلات به مجلس ارائه کند.

وی یادآور شد: ارز ۱,۲۰۰ تومان بود اما الان ۶۰ هزار تومان شده است و در این شرایط ما باید به کشاورزان برای تولید محصولات کشاورزی کمک کنیم و حتماً باید از آنان حمایت شود. سیاست الگوی کشت حتماً باید اجرایی شود که نیازمند همت کل اعضای دولت است.

نوروزی خطاب به وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: آقای نوری قزلجه! شما می‌خواهید با دلالان و سلطان واردات چه کنید؟

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی گفت: بنده در برنامه‌های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی موضوع یکپارچه سازی اراضی را ندیدم در حالی که اقدامی لازم و ضروری است. بنده می‌دانم نوری قزلجه با رأی بالایی از مجلس رأی اعتماد می‌گیرد اما باید برنامه‌های خود را برای رفع معضلات حوزه کشاورزی ارائه کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ