مناسب‌سازی و توجه به معلولان در احداث پارک‌های سنندج لحاظ شد

اقتصاد ایران: سنندج_ شهردار سنندج گفت: اقدامات مناسب‌سازی و توجه به جامعه کم توان از اقدامات شهرداری سنندج در احداث پارک‌های جدید است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدانور رشیدی صبح دوشنبه در جلسه کمیته هماهنگی و نظارت بر قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در سنندج اظهار کرد: در راستای مناسب سازی معابر سنندج گرچه تا رسیدن به ایده آل فاصله داریم اما اقدامات اثربخشی صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: در این دوره از مدیریت شهری شورای دور ششم اقدامات بی‌سابقه‌ای در حوزه مناسب‌سازی معابر انجام شد که با دوره‌های گذشته قابل قیاس نیست.

شهرداری سنندج افزود: مدیریت شهری به تحقق شهر دوستدار کودک معتقد است و دسترسی راحت و آسان به فضاهای شهری همچون پارک‌ها هدف ما برای رسیدن به شهر دوستدار کودک است.

رشیدی تصریح کرد: باید فضاهای شهری که مختص کودکان است، دسترسی آسانی داشته باشد تا کودکان از فضاهای موجود بهره‌مند شوند.

وی خاطر نشان کرد: سنندج دارای ۵ هزار هکتار مساحت است و نمی‌توان تمام مشکلات حوزه مناسب‌سازی معابر را در بازه زمانی کوتاه حل کرد اما مناسب‌سازی از اولویت‌های کاری مدیریت شهری است که در قالب برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت لحاظ شده و پیگیری می‌شود.

وی مناسب‌سازی فضای پارک‌ها در احداث پارک‌های جدید و توجه به جامعه کم توان را از جمله اقدامات شهرداری سنندج دانست و بیان کرد: ایجاد شهر هوشمند هدف شهرداری است و در این راستا ارتقای خدمت رسانی به شهروندان و سرعت بخشی به ارائه خدمت به آنها در نظر گرفته شده است.

شهردار سنندج اضافه کرد: توجه به جامعه کم توان‌ها در حوزه حمل و نقل نیز از اقدامات شهرداری است که در نوسازی ناوگان عمومی به این مهم تاکید شده است.

رشیدی، خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس در سال ۱۴۰۱ با واریز ۲۸ میلیارد تومان سهم شهرداری را از اقدامات شهرداری دانست و گفت: تمام این اتوبوس‌ها برای معلولین مناسب‌سازی شده و تا این لحظه ۵ دستگاه از این تعداد اختصاص یافته است.

وی اذعان کرد: در زمینه صدور پروانه احداث و پایان کار مسکن معلولان تا سقف ۱۲۰ متر براساس قانون اقدام و به صورت کاملاً رایگان انجام می‌شود.

وی اذعان کرد: توجه به موضوع حمایت از معلولین و فرهنگ‌سازی در این زمینه با برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و افتتاح پارک‌های بزرگ مقیاس با حضور جامعه معلولان را از دیگر اقدامات شهرداری دانست.

شهردار سنندج اذعان کرد: تمام ظرفیت‌های شهرداری از ورزشی و مجتمع فرهنگی در خدمت‌رسانی به جامعه عزیز کم توان‌ها رایگان است ضمن اینکه در بعد فرهنگ‌سازی در حوزه معلولین کوتاهی نشده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ