لزوم مناسب‌سازی ساختمان‌ها مطابق نیاز معلولان در کردستان

اقتصاد ایران: سنندج_ معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بر لزوم مناسب‌سازی ساختمان‌ها مطابق نیاز معلولان با در نظر گرفتن ضوابط لازم در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رمضانی صبح دوشنبه در جلسه کمیته هماهنگی و نظارت بر قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در سنندج اظهار کرد: در راستای حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت همه پای کار باشیم و به مسوولیت‌هایی که بر عهده داریم عمل کنیم.

وی با بیان اینکه تصمیم گیری در مورد معلولان زمانی مؤثر خواهد بود که خود را جای آنها بگذاریم، افزود: تا زمانیکه این ذهنیت ایجاد نشود کارها به درستی پیش نمی‌رود.

وی تصریح کرد: قانون جامع حمایت از معلولان قانون کاملی نیست و نیاز است متولیان خود را با فضای ذهنی معلولان همراه کنند تا برنامه‌ریزی‌ها مناسب و مؤثر انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اضافه کرد: نوع رفتار و ادبیات صحبت با معلولان و توجه به خواسته‌ها ومطالبات آنها اهمیت زیادی دارد و با توجه به این مهم می‌توان‌خود را به جامعه معلولان نزدیک کنیم.

به گفته رمضانی امروزه مناسب سازی مهمترین دغدغه معلولان محسوب می‌شود چرا که بسیاری از ساختمان‌ها و اماکن عمومی که تا قبل از تصویب این قانون ساخته شده مناسب‌سازی نشده‌اند.

عدم صدور پایان کار برای ساختمان‌های جدید بدون درنظر گرفتن ضوابط مناسب‌سازی

وی تاکید کرد: باید تمهید لازم برای مناسب‌سازی معلولان به گونه‌ای که بار مالی زیادی را بر دستگاه‌ها تحمیل نکند اندیشیده شود در ساخت ساختمان‌های جدید تمام ضوابط در نظر گرفته شود در غیر اینصورت مجوز پایان کار به ساختمان داده نمی‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بر لزوم حضور نمایندگانی از جامعه معلولان در جلسات تخصصی تاکید کرد و افزود: با دستگاه‌های که به وظایف خود در حوزه معلولان عمل نکنند برابر قانون برخورد می‌شود.

رمضانی همچنین از فعالیت‌های صورت گرفته توسط شهرداری در حوزه‌مناسب‌سازی تقدیر کرد و افزود: ورزش معلولان نیز باید مورد توجه ورزش و جوانان قرار گیرد و از ظرفیت‌های مختلف در این زمینه استفاده شود.

وی عنوان کرد: لازم است سازمان بازرسی به عنوان یک ارگان نظارتی به صورت ویژه به موضوع معلولان ورود و وظایف دستگاه‌ها را به لحاظ سخت‌افزاری و نرم افزاری رصد و برخورد قانونی لازم را با دستگاه‌هایی که وظایف خود را انجام نمی‌دهند انجام دهد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ