اقدام یک‌ناشر در فروش کتاب‌هایی که آسیب دیده‌اند

اقتصاد ایران: این کتاب‌ها از نظر محتوایی کاملاً سالم و بدون اشکال هستند و تنها مشکل‌شان گاهی پارگی یا قدیمی بودن روکش، ضربه و فرو رفتگی قاب یا نداشتن روکش است.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز دیگر کسی نیست که از قیمت بالای کتاب شکایت نداشته باشد، در این میان کسانی که دانشجوی رشته‌های ادبیات و سایر زیرمجموعه‌های علوم انسانی هستند و نیاز به منابع سنگین و کتاب‌های حجیم برای تحصیل دارند، برای تأمین بودجه خرید کتاب‌هایشان بیش از بقیه دچار مشکل می‌شوند. از سوی دیگر ناشران هم ناچارند قیمت کتاب‌ها را طوری تنظیم کنند که دچار زیان نشوند و بتوانند به کار خود ادامه دهند.

انتشارات سخن پنج شش ماهی است کتاب‌هایی را که جلد آسیب دیده دارند، با نصف قیمت می‌فروشد. این کتاب‌ها از نظر محتوایی کاملاً سالم و بدون اشکال هستند و تنها مشکل‌شان گاهی پارگی یا قدیمی بودن روکش، ضربه و فرو رفتگی قاب یا نداشتن روکش است. این نشر هر از گاهی فهرستی از این کتاب‌ها را در حساب‌های فضای مجازی خود منتشر و اعلام می‌کند مخاطبان می‌توانند کتاب‌های مورد نیازشان را با قیمت مناسب تهیه کنند.

به‌گفته دست‌اندرکاران، این طرح با استقبال زیادی هم روبرو شده و دانشجویان، افراد علاقمند و حتی سالمندان بسیاری از طریق فضای مجازی ثبت سفارش کرده و کتاب‌ها را تهیه می‌کنند.

اقدام دیگر این‌انتشارات که کتاب‌های ادبیات کلاسیک مانند شاهنامه فردوسی، تاریخ بیهقی، آثار عطار و همچنین مولفانی چون شفیعی کدکنی، استعلامی و محقق داماد و… را منتشر می‌کند، این است که همزمان با اطلاع رسانیِ عرضه کتاب‌های تازه منتشر شده یا کتاب‌های تجدید چاپ، اعلام می‌کند علاقمندان می‌توانند برای ۷۲ ساعت این کتاب‌ها را با ۲۰ درصد تخفیف ویژه تهیه کنند.

گفته می‌شود این‌طرح برای کسانی که کتاب را به عنوان یک شی تزیینی در خانه می‌بینند و جلد آن برایشان مهم است، مناسب نیست.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ