تداوم رشد بازار بورس درصورت حمایت حقوقی‌ها

اقتصاد ایران: کارشناس بازار سرمایه گفت: درپی محدودیت دامنه نوسان بورس، صف‌های خرید در بازار شکل گرفته اما فرآیند رو به مثبت بازار بورس تا زمانی تداوم خواهد داشت که شاهد عرضه سنگین از سوی حقوقی‌ها نباشیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ، امیر ملک‌زاده کارشناس بازار با با بیان اینکه محدود شدن دامنه نوسان در بازار بورس اتفاق مثبتی بود که توسط سازمان بورس رخ داد، گفت: محدود شدن دامنه نوسان موجب ایجاد تقاضا شده و انباشت تقاضا موجب شکل‌گیری صف‌های خرید در بازار می‌شود؛ صف‌های خرید در بازار به سهامدارانی که سرمایه‌هایشان را از بازار بورس خارج کردند، احساس عقب‌ماندگی از بازار را به آنها می‌دهد.

وی افزود: بدین ترتیب، سهامداران مجدد به عنوان خریدار در بازار بورس ظاهر می‌شوند که اجرای این روند موجب شده از ابتدای هفته‌جاری این بازار رشد کند و از سوی دیگر شاهد صف‌های خرید نیز بودیم. البته لازم به ذکر است برای تداوم روند رو به مثبت بازار بورس نباید از سمت حقوقی‌ها شاهد عرضه سنگین باشیم و اگر مانند هفته‌های گذشته حقوقی‌های مجدد عرضه‌های سنگین در بازار داشته باشند، بی‌شک با دامنه نوسان دو درصدی هم بازار بورس به جهت ریزش حرکت می‌کند.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: روند مثبت بورس مستلزم حمایت و اقدامات هدف‌مندانه از سوی سازمان بورس و شرکت فرابورسی خواهد بود، زیرا با انتشار اوراق تبعی و حمایت این سازمان‌های بزرگ از بازار سرمایه، ورق سبز بورس تداوم دارد؛ همچنین در حال حاضر بازار در شرایط کف قیمتی قرار دارد و امکان رشد را نیز دارد اما به شرط آنکه ریسک‌های غیر منطقی رخ ندهد.

وی ادامه داد: البته اقدامات و حمایت‌های بانک مرکزی نیز پس‌از یک سال و نیم برای رونق بخشی به بازار سرمایه مثبت بوده و انتظار می‌رود نگاه رؤسای بانک مرکزی به این بازار صرفاً دیدگاه تأمین مالی دولت نباشد و از سوی دیگر فاصله نرخ دلار نیمایی با نرخ دلار در بازار آزاد نزدیک باشد.

ملک‌زاده تاکید کرد: از بانک مرکزی و وزارت اقتصاد انتظار می‌رود در راستای تصحیح نرخ بهره اقداماتی را در دست داشته باشند و دیدگاه دولت چهاردهم باید نسبت به بازار بورس متفاوت و جدی‌تری باشد. وضعیت بازار بورس طی روزهای آینده با توجه به شرایط موجود متعادل حرکت خواهد کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ