پیشکسوتان عرصه هنر در استان سمنان تقدیر شدند

اقتصاد ایران: سمنان- آیین تقدیر پیشکسوتان عرصه هنر استان سمنان با حضور استاد علی نصیریان داریوش مودبیان و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین تقدیر از هنرمندان پیشکسوت استان سمنان شامگاه یکشنبه با حضور جمعی از هنرمندان، مسئولان استانی و شهرستانی و همچنین علاقمندان به فرهنگ و هنر دیار قومس در سالن تئاتر شهر مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان برگزار شد.

استاد علی نصیریان، داریوش مودبیان و رئیس صندوق اعتباری هنر کشور در زمره مهمانان این مراسم بودند که در آن از جمعی از پیشکسوتان عرصه هنر استان سمنان مانند اسماعیل همتی، احمد شریعتمدار تهرانی، مهدی قان بیگی و وارطان ساهاکیان و … تقدیر به عمل آمد. کسانی که سال‌ها و دهه‌ها عمر خودشان را صرف هنر استان کردند.

تجهیزات هنرمندان اندک است

استاد علی نصیریان در این مراسم ضمن قدردانی از اقدام مرتبط با تقدیر از پیشکسوتان گفت: تأثیر هنر در جامعه که همین هنرمندان آن را خلق و اعتلا می‌بخشند بسیار زیاد و قابل توجه است اما از روی مقابل شاهد هستیم که امکانات و تجهیزات خوبی در اختیار هنرمندان قرار نداده‌ایم.

استاد نصیریان با بیان اینکه پایین بودن امکانات و اعتبارات عرصه فرهنگ و هنر خود یک مشکل است، تاکید کرد: هنرمندان ما اغلب با کمترین امکانات کارهای هنری شأن را تولید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه هنرمند برای تجلیل کار نمی‌کند اما برگزاری این نوع مراسم به خصوص به همت صندوق اعتباری هنر، اقدام قابل توجه و قابل تقدیر است، افزود: تجلیل از نام‌آوران عرصه فرهنگ و هنر ارزشمند است.

ارتقای فعالیت‌های صندوق هنر

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر نیز در سخنانی با بیان اینکه سابقاً ده طرح در مجموعه این صندوق به اجرا در می‌آمد که شامل برگزاری رویدادها نیز می‌شد، گفت: با حمایت‌ها و افزایش سرمایه‌ای که در صندوق رخ داده امروز شاهد برنامه ریزی برای ۳۸ طرح هستیم.

مجید پوراحمدی با بیان اینکه میزان اعتبار صندوق نیز از یک به هشت هزار میلیارد ریال افزایش یافته است، تاکید کرد: تقویت و خلاقیت طرح‌های حمایتی از هنرمندان یکی از زمینه‌هایی است که این اعتبارات در آن صرف می‌شود.

وی با اشاره به استان سمنان نیز بیان کرد: بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال طی سه سال گذشته برای حمایت از هنرمندان استان سمنان از طریق صندوق هنر هزینه شده است.

۳ هزارنفر در نوبت هستند

استاندار سمنان نیز در سخنانی ضمن بیان اینکه در این استان سه هزار نفر در نوبت عضویت در صندوق اعتباری هنر هستند، گفت: این امر نشان دهنده استقبال خوب هنرمندان از فعالیت‌های صندوق است.

سید محمدرضا هاشمی با بیان اینکه انتظار داریم که عضویت این هنرمندان تسریع شود، افزود: حمایت‌های خوبی از هنرمندان صورت گرفته اما باید تقویت شود.

وی افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که در استان سمنان وجود دارد و در زمره ظرفیت‌ها است، ۵۰۰ گروه ثبت شده تعزیه است که در طول سال فعالیت دارند و انتظار می‌رود که برای حمایت از اینها نیز اقدامی صورت گیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ