مصرف گوشت قرمز با خطر ابتلا به دیابت مرتبط است

اقتصاد ایران: یک مطالعه جدید هشدار می دهد که گوشت قرمز حاوی نوعی آهن است که می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را در افراد افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، محققان گزارش دادند افرادی که بیشترین مواد غذایی سرشار از آهن هِم که به طور عمده در گوشت قرمز و سایر فرآورده‌های حیوانی وجود دارد مصرف می‌کردند، ۲۶ درصد بیشتر از افرادی که کمترین مقدار از این غذاها را می‌خوردند، در معرض خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ قرار داشتند.

محققان دریافتند در حقیقت، آهن هِم بیش از نیمی از خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ مرتبط با گوشت قرمز فرآوری نشده را تشکیل می‌دهد.

اما نتایج نشان می‌دهد آهن غیرهِم که در غذاهای گیاهی یافت می‌شود، هیچ ارتباطی با دیابت نوع ۲ ندارد.

«فرانک هو»، پروفسور تغذیه و اپیدمیولوژی در دانشگاه هاروارد، گفت: «این مطالعه بر اهمیت انتخاب‌های غذایی سالم در پیشگیری از دیابت تأکید می‌کند.»

هو در بیانیه خبری هاروارد افزود: «کاهش دریافت آهن هِم، به ویژه از طریق گوشت قرمز، و اتخاذ یک رژیم غذایی گیاهی‌تر می‌تواند راهبردهای مؤثری در کاهش خطر دیابت باشد.»

آهن هِم از هموگلوبین، پروتئین خون که انتقال اکسیژن در گلبول‌های قرمز را تسهیل می‌کند، به دست می‌آید و معمولاً در گوشت، مرغ و غذاهای دریایی یافت می‌شود و راحت‌تر از آهن غیرهم جذب بدن می‌شود.

برای این مطالعه، محققان ارتباط بین مصرف آهن و دیابت نوع ۲ را با استفاده از ۳۶ سال گزارش رژیم غذایی از بیش از ۲۰۶۰۰۰ متخصص بهداشتی که در دو پروژه تحقیقاتی بلند مدت ثبت نام کرده بودند، ارزیابی کردند.

آنها همچنین خون بیش از ۳۷۵۰۰ نفر را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند تا دریابند چگونه آهن ممکن است خطر ابتلاء به دیابت را افزایش دهد.

نتایج نشان داد آهن هِم با طیف وسیعی از نشانگرهای زیستی مرتبط با دیابت نوع ۲ مرتبط است.

به گفته محققان، تیم تحقیقاتی همچنین ۱۲ متابولیت خون را شناسایی کردند که ممکن است در ارتباط بین دریافت آهن هِم و خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ نقش داشته باشند.

به گفته محققان، این یافته‌ها نگرانی‌هایی را در مورد افزودن آهن هِم به جایگزین‌های گوشت گیاهی برای افزایش طعم و ظاهر گوشتی آن‌ها افزایش می‌دهد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ