نظام مسائل استان تهران برای سمن‌ها تشریح شود

اقتصاد ایران: تهران- استاندار تهران با اشاره به اینکه حاکمیت از آن مردم است، گفت: ضروری است که نظام مسائل استان تهران در حوزه‌های اجتماعی فرهنگی و درمانی برای سمن‌ها تشریح شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری عصر یکشنبه در نشست صمیمی با جمعی از مدیران تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد که با حضور سید عباس جوهری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تهران، مرتضی خدمتکار آرانی، مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری تهران، سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران و سایر مسؤولان در استانداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: تشکل‌های مردم نهاد، اساس شکل گیری زندگی اجتماعی هستند و زنجیره‌های اجتماعی با هدف گذاری‌های صورت گرفته به سرمایه‌ای اجتماعی تبدیل می‌شوند که نظام می‌تواند به این سرمایه‌ها برای حفظ مردم به عنوان آورده‌های قابل اعتماد، تکیه کند.

استاندار تهران با بیان اینکه هم گرایی ظرفیت‌ها و داشتن نگاه مثبت، منجر به جذب و حفظ سرمایه‌های اجتماعی می‌شود، گفت: حضور شما در این عرصه نشان از ضرورت‌های تغییر پذیری دارد که باید در حوزه‌های اجتماعی و مردم نهاد مورد تجدید نظر قرار بگیرد.

فخاری عنوان کرد: ضروری است که در تشکل استانداری تهران یک امنای حوزه اجتماعی از جریانات مردم نهاد تشکیل و به صورت مستقیم و غیرمستقیم در آن مسائل مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه نباید منتظر ماند تا دولت‌ها همه کارها را انجام دهند، افزود: تشکل‌ها با اهداف معنوی دور هم جمع می‌شوند و بسیاری از گروه‌ها وجود دارند که در فضاهایی خاموش، خدمات ارائه می‌دهند و شگفتی خلق می‌کنند، در این زمینه اگر برآوردهای مشخصی از میزان مشارکت بخش خصوصی داشته باشیم می‌توانیم نظام مسائل را مطرح کنیم و از ظرفیت‌های مردمی کمک بگیریم چرا که این دولت‌ها هستند که به تشکل‌های مردمی نیازمند هستند.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه هدایت افکار عمومی یکی از وظایف تشکل‌های مردم نهاد است، گفت: مردم اموراتشان را به یکدیگر ارجاع می‌دهند و این جز با هدایت خدا و الگو از ائمه اطهار و بزرگان دین امکان پذیر نیست.

فخاری عنوان کرد: یکی دیگر از نقش‌های تشکل‌های مردم نهاد، حوادث مردم شمول است چرا که این تشکل‌ها و سمن‌ها با توجه به حضور در اجتماع زودتر از دولت‌ها به جنب و جوش در می آیند، حاکمیت از آن مردم است و بزرگترین قدرت متعلق به ملت می‌باشد و جمهوری اسلامی ایران قدرتش را از مردم دریافت کرده است و در همین راستا، نزدیکی و مجاورت مردم به حاکمیت برای رفع مشکلات یک الزام به حساب می‌آید.

وی بر ضرورت مردم نهاد شدن الگوهای مردمی تاکید کرد و گفت: تمسک به قرآن، ائمه، حقانیت خدا و آموزه‌های دینی اساسی‌ترین عنصر برای هدایت رفتارهای اجتماعی محسوب شده و سبب می‌شوند هدفمند خدمت کنیم و رضایت خداوند سرلوحه ما باشد.

استاندار تهران از اعلام آمادگی استانداری برای تکمیل فرآیند و محتواسازی حول شکل گیری قرارگاه خدمت برای کارآفرینی خبر داد و عنوان کرد: تشکل‌ها به عنوان حامیان مردم در کنار مردم و برای مردم در جهت اهداف نورانی خدمت می‌کنند و ضروری است که نظام مسائل استان به سمع و نظرشان برسد، آنان نیز باید تلاش کنند که ایران را به عنوان یک تمدن اسلامی به رخ دنیا بکشند و اگر اهداف و اقدام و ظرفیت‌ها را تجمیع کنیم نتیجه خوبی خواهیم گرفت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ