۱۶ کیلومتر از مجاری آب‌های سطحی آذربایجان غربی لایروبی شد

اقتصاد ایران: ارومیه - معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی از لایروبی بیش از ۱۶ کیلومتر از مجاری آب‌های سطحی استان آذربایجان غربی از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک نیک نیا در این زمینه اظهار کرد: با توجه به حساسیت مدیریت سیلاب، ضرورت لایروبی و رفع انسداد نقاط سیل خیز و بحرانی جهت آبگذری ایمن سیلاب و همچنین کاهش خطرات سیل، شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی با عزم و اهتمام ویژه، با استفاده از ماشین آلات شرکت آب منطقه‌ای استان رفع موانع آبگذری را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۶ کیلومتر از بازه‌های اضطراری مجاری آب‌های سطحی در سطح لایروبی گردیده است، تصریح کرد: در اثر این اقدامات، حجم گل و لای در حدود ۲۵۶ هزار متر مکعب از بستر مجاری آب‌های سطحی تخلیه و بستر برای عبور سیلاب‌های احتمالی آماده سازی شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت با بیان اینکه در سال آبی جاری نیز اجرای عملیات رفع موانع آبگذری رودخانه‌ها و مسیل‌ها همچنان استمرار دارد، بیان کرد: طی این مدت ضمن لایروبی و رفع آبگذری رودخانه‌ها حدود ۱۷ هکتار از بستر رودخانه‌های سطح استان نیز رفع تصرف شده اند.

وی بیشترین میزان لایروبی را مربوط به شهرستان‌های سلماس، خوی و چالدران بیان نمود و افزود در این راستا بیشترین رفع تصرفات در شهرستان‌های سلماس و میاندوآب انجام شده است.

نیک نیا خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت لایروبی و رفع موانع حادثه خیز در رودخانه و سایر مجاری آب‌های سطحی در محدوده شهرها و روستاها و همچنین تکلیف قانونی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در محدوده‌های مورد نظر، این امر موکداً توسط این شرکت به مسئولین ذیربط اعلام گردیده است و امیدواریم سایر دستگاه‌های ذی مدخل با اقدام به موقع نسبت به رفع موانع آبگذری در بازه‌های مسکونی و در محل تقاطع راه‌های مواصلاتی اقدام لازم را به عمل آورند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ