ارائه ۱۲هزار خدمت بهداشتی درمانی به زائران اربعین در کرمانشاه

اقتصاد ایران: کرمانشاه- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از ارائه ۱۲هزار خدمت بهداشتی درمانی به زائران اربعین در این استان خبر داد.

قباد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مرکز فوریت‌های پزشکی و خدمات سلامت ثارالله در نقطه صفر مرزی خسروی آماده خدمت رسانی به زائرین است، اظهار کرد: این مرکز با زیربنای ۲۰۰۰ متر مربع، دو بخش بستری مردان و زنان، اتاق مامایی, ۳ اتاق پزشک, داروخانه, آزمایشگاه و تریاژ است ضمن اینکه واحد EOC مجهزی در طبقه دوم این ساختمان آماده مدیریت حوادث است.

وی از حضور فعال و مستقیم ۲۰۰ نیرو و نیز آماده باش و فعالیت غیر مستقیم ۸۰۰ نیروی اورژانس در بحث اربعین امسال خبرداد و گفت: تعداد کل مددجویان و مراجعین به این نیروها از ۱۵ مردادتاکنون ۲۰۷۸ نفر بوده که ۹۸۵ نفر از این افراد مربوط به مرکز فوریت‌های پزشکی ثارالله می‌باشد ضمن اینکه طی ۲۴ گذشته از تعداد کل مددجویان که ۶۸۴ نفر بوده است ۲۷۴ مورد نیز در همین مرکز خدمات درمانی دریافت نموده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: از ۲۰ مرداد تاکنون ۱۶ هزار و ۵۳۲ زائر هنگام ورود و خروج از نقطه صفر مرزی خسروی از نظر بیماری‌های واگیر مورد سنجش قرار گرفته اند و این تعداد طی ۲۴ گذشته نیز ۵ هزار و ۳۰۶ نفر بوده اند.

به گفته رئیس دانشگاه ۱۲۰ وسیله امدادی نیز در ایام اربعین اباعبدالله الحسین (ع) آمادگی ارائه خدمت به زوار را دارند که از این تعداد ۱۰۸ دستگاه آمبولانس، ۵ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۵ دستگاه موتورلانس و ۲ فروند بالگرد می‌باشد.

وی با بیان اینکه در کل استان ۷۶ پایگاه شهری و جاده‌ای و یک پایگاه اورژانس هوایی داریم گفت: از ورودی کنگاور تا پایانه مرزی خسروی ۳۰ پایگاه فعال داریم که ۱۷ پایگاه در کانکسها در مسیر اربعین قرار دارند.

محمدی با بیان اینکه در صورت نیاز به خدمات اورژانس هوایی نیز از طریق بالگرد مصدومین یا بیماران به بیمارستان طالقانی کرمانشاه منتقل می‌شوند، گفت: اکنون دو فروند بالگرد یکی در قصرشیرین و یکی در کرمانشاه آماده خدمت رسانی هستند.

به گفته وی دو اتاق سرد نیز در این نقطه صفر مرزی اکنون در حال ارائه خدمت به زائران می‌باشد.

رئیس دانشگاه در ادامه با اشاره به ابلاغ دستورالعمل نظارت بر عوامل محیطی در مراسم اربعین حسینی (ع) گفت: بازرسان بهداشت محیط ما نیز نظارت‌های بهداشتی خود را بر مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی، مراکز اقامتی، سامانه‌های آبرسانی، موکب ها و ایستگاه صلواتی تشدید نمودند.

وی افزود: تا کنون بیش از ۹۵۰۰ بازرسی توسط بازرسان بهداشت محیط دانشگاه با فعالیت ۱۵۰ بازرس در قالب ۷۰ تیم از ورودی کنگاور تا مرز خسروی انجام گرفته است.

محمدی با بیان اینکه بیش از شش هزار نیروی پزشکی و پیرا پزشکی در تمام شیفت‌های کاری بصورت ۲۴ ساعته آماده پذیرش و ارائه خدمات در مراسم پر شکوه اربعین حسینی هستند گفت: ۱۹ بیمارستان دانشگاهی، ۲ بیمارستان تأمین اجتماعی و ۳ بیمارستان نظامی نیزدر حال آماده باش کامل هستند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ