آمادگی پزشکی قانونی کرمانشاه برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین

اقتصاد ایران: کرمانشاه- مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اشاره به آمادگی پزشکی قانونی این استان برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین، گفت: فعالیت مراکز قصرشیرین و سرپل‌ذهاب در ایام اربعین ۲۴ ساعته است.

بهتاش خانی آباد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدامات انجام شده برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین، اظهار کرد: چند تیم برای خدمات رسانی به زائران اربعین در پزشکی قانونی کرمانشاه تشکیل شده و مراکز قصرشیرین و سرپل ذهاب و همچنین همکاران آزمایشگاه، بخش تشریح و پشتیبانی به صورت شبانه‌روزی آماده فعالیت هستند.

وی با آرزوی سلامتی برای زائرین اربعین افزود: امکانات و شرایط برای استقرار ۲۴ ساعته مرکز قصرشیرین و سرپل‌ذهاب فراهم شده تا در صورت بروز هر گونه حادثه احتمالی به بهترین شکل ممکن ارائه خدمت کند و فعالیت آن‌ها تا یک هفته بعد از اربعین نیز ادامه خواهد داشت.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در مرز خسروی اقدام خاصی در زمینه پزشکی قانونی نمی‌توان انجام داد، گفت: در ایام اربعین انجام معاینات به صورت شبانه روزی در مرکز قصرشیرین و همچنین معاینه و تشریح در مرکز سرپل‌ذهاب انجام می‌شود.

وی از آماده‌باش سایر مراکز در شهرستان‌های مسیر تردد زائران اربعین خبر داد و گفت: به تمام مراکز ابلاغ شده که در این ایام تمام مرخصی‌ها لغو شود و تحویل اجساد به صورت شبانه‌روزی انجام شود که تأخیری ایجاد نشود.

خانی آباد با اشاره به اینکه حسب دستور رئیس سازمان خدمات پزشکی قانونی به زائران اربعین حسینی عمدتاً به صورت رایگان ارائه می‌شود و حتی در موارد آزمایش‌های ژنتیک نیز هزینه‌ای اخذ نخواهد شد، افزود: ضمن آرزوی سلامتی برای تمامی زائران حضرت اباعبدالله (علیه السلام)، امید داریم در این ایام شاهد هیچ حوادثی نباشیم اما در صورت وقوع حادثه آمادگی کامل در پزشکی قانونی جهت ارائه خدمات وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به خدمات پزشکی قانونی کرمانشاه در ایام اربعین سال‌های گذشته، گفت: در سال گذشته نیز تیم‌های عملیات پزشکی قانونی فعال شدند که در قالب فعالیت این تیم‌ها خدمات مربوط به معاینات بالینی و معاینه اجساد از سوی پزشکی قانونی ارائه شد.
مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اشاره به حادثه سال قبل که یک دستگاه ون حامل زائران ایرانی در حدفاصل جسان-الحولی کشور عراق پس از واژگونی، دچار حریق شده بود و متأسفانه در این حادثه هفت نفر فوت و ۶ نفر مصدوم شدند که هفت نمونه بافت عضله مربوط به متوفیان حادثه سوختگی ون زائران اربعین پس از ارجاع به پزشکی قانونی استان کرمانشاه، با تلاش همکاران و بررسی نمونه‌ها خارج از روال عادی، آزمایشات در کمتر از ۱۰ ساعت انجام شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ