رسانه عبری: دشمنان نقطه کور پدافند اسرائیل را پیدا کرده‌اند

اقتصاد ایران: بعد از گشت و گذار مستمر پهپادهای مقاومت در آسمان فلسطین اشغالی و حضور بر فراز محل اقامت نتانیاهو یک رسانه عبری زبان اعتراف کرد، دشمنان اسرائیل نقطه کور پدافند ما را پیدا کرده‌اند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، پایگاه عبری زبان داوار، در گزارشی در این رابطه اعتراف کرد، امروز هواپیماهای بدون سرنشین به دم دست‌‌ترین و ارزان‌‌ترین سلاح در دست دشمنان اسرائیل تبدیل شده و این فن‌آوری جدید توانمندی‌های مختلفی را برای هدف قرار دادن امنیت و جبهه داخلی اسرائیل بخشیده است.

این رسانه عبری زبان در مقاله خود که در رابطه با خطرات هواپیماهای بدون سرنشین برای اسرائیل به وجود آورده، آورده است: تهدید هواپیماهای بدون سرنشین هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود، این در حالی است که هر روز نگرانی از تکرار سناریوی شلیک همزمان ده‌ها پهپاد افزایش پیدا می‌کند.

به اعتقاد نویسنده این مقاله، امروز طیف قابل توجهی از انواع پهپادها اسرائیل را تهدید می‌کنند، برخی از آنها کواد کوپتر هستند، برخی دارای بال‌های ثابت بوده و انتحاری هستند، برخی دیگر نیز رادار گریزی بوده و با وجود حجم کم و حمل مهمات نه چندان زیاد، اما توانمندی رسیدن به نقاط ضعف و کور اسرائیل را داشته و قدرت مانور بسیار گسترده و نقطه زنی غیر قابل باوری را دارند.

به اعتقاد این رسانه عبری زبان، از 10 ماه پیش حزب الله سرگرم تمرین و آزمون و خطا و آزمایش گرم این جنگ افزارها است و انواع و اقسام آنها را در جبهه شمالی مورد آزمایش قرار داده و توانسته است توانمندی خود را در این رابطه ارتقا دهد.

داوار به نقل از منابع اسرائیلی هم خبر داد، امروز نگرانی‌های بسیار قابل تاملی در رابطه با توانمندی سامانه‌های پدافندی اسرائیل به وجود آمده است، امروز نگرانی در رابطه با ناکارآمد بودن پدافند هوایی اسرائیل در مقابل هواپیماهای بدون سرنشین به شدت افزایش یافته است، به ویژه اگر مجموعه‌‌هایی از ده‌ها هواپیما به صورت یکجا شلیک شوند.

لیران آنتیبی مدیر برنامه فن‌آوری‌های پیشرفته در مرکز پژوهش‌های امنیت داخلی اسرائیل در این رابطه دلایلی رسیدن اسرائیل به این شرایط از ضعف را تشریح کرده و برای خوانندگان این رسانه از سوراخ‌های به وجود آمده در توانمندی پدافند هوایی اسرائیل و به شکل ویژه و خاصی در رابطه با پدافند در برابر ابزارهای پیش پا افتاده و ارزان قیمت می‌پردازد.

این کارشناس می‌گوید: این مشکل تازه‌ای نیست، اسرائیل از یک دهه و نیم گذشته با خطر هواپیماهای بدون سرنشین مواجه بود، اما بکارگیری این سامانه‌ها از سوی دشمنان اسرئیل منجر به فرسایش برتری اسرائیل شده و تهدید بزرگی برای جبهه داخلی خواهد بود.

آنتیبی می‌افزاید: شکاف بین پیشرفت شکل گرفته در بعد تهاجمی از یک سو و عقب ماندگی در بخش پدافندی بسیار کشنده و شدید است، به رغم تکیه گسترده‌ای که ارتش اسرائیل به فن‌آوری پهپادی داشته و بکارگیری گسترده پهپادهای تهاجمی، شناسایی ـ جاسوسی و نیز هدایت نیروها، اما هیچ پیشرفت ملموسی در بخش پدافندی و دفاعی در این زمینه صورت نگرفته است.

به گفته این کارشناس هرچه زمان بیشتر گذشت، این مشکل هم وخیم تر شد، دشمنان ما و در راس آنها ایران و حزب الله به خوبی از نقاط کور پدافندی ما آگاه شده‌اند و به شکل ویژه‌ای در رابطه با هواپیماهای بدون سرنشین ساده و ارزان قیمت کاملا احاطه پیدا کرده‌اند.

در همین رابطه ایران توان تولیدی خود را در رابطه با هواپیماهای بدون سرنشین بالا برده و حزب الله نیز این سلاح را در جنگ مستمری که در شمال در جریان است آزمایش می‌کند.

ما امروز به نقطه‌ای رسیده ایم که حزب الله قادر است ما را به شکل گسترده‌ای تهدید کند، حزب الله این ظرفیت و توانمندی را هم برای این کار دارد.

همین امر باعث می‌شود تا کارشناس مذکور اعلام کند، اسرائیل نیازمند یک طبقه جدیدی از پدافند هوایی است که بتواند با این نوع تهدیدها هم تعامل داشته باشد.

امروز اسرائیل نیازمند سامانه پدافندی جدیدی است که رادارهای آن بتوانند با هواپیماهای بدون سرنشین کوچک، با سطح پروازی پایین و سرعت کم هم تعامل داشته باشد، پرنده‌‌هایی که از پلاستیک و حتی مقوا ساخته شده‌اند.

علاوه بر آن نحوه مقابله با این نوع پهپادها هم متفاوت است، زیرا به هر شکل باید این پدافند نیز همانند سلاح مهاجم ارزان قیمت باشد، به هر شکل سلاح پرتابی به سوی ما بسیار ارزان قیمت است.

کارشناس اسرائیلی تاکید می‌کند که پیشرفت دشمنان اسرائیل حاصر تجربه اندوزی مستمر آنها بوده و آن را از طریق شانس به دست نیاورده‌اند.

او افزود: ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که پیشرفت فن آوری به شکل وحشتناکی شتاب گرفته است، در حالی که دشمنان ما به شکل انعطاف پذیری در بکارگیری این فن آوری پیشرفته تبحر پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ