مرز میان غزه و مصر در کنترل اسرائیل باقی خواهد ماند

اقتصاد ایران: دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی بر کنترل کریدور فیلادلفیا در جنوب غزه از سوی تل آویو تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، جنبش مقاومت فلسطین (حماس) بارها اعلام کرده است این رژیم صهیونیستی است که با ارائه پیش شرط‌های جدید در مسیر گفت و گوهای صلح سنگ اندازی کرده و از استقرار آتش بس در غزه جلوگیری می‌کند. مقامات صهیونیست اکنون به طور رسمی در حال تأیید این سخنان هستند.

بر این اساس، دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: تل آویو خواستار کنترل کریدور فیلادلفیا در مرز میان غزه و مصر است.

در این بیانیه آمده است: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر کنترل کریدور فیلادلفیا از سوی نظامیان اسرائیل تاکید دارد زیرا این امر مانع از تسلیح مجدد گروه‌های تروریستی می‌شود. این کریدور بخشی از منطقه بزرگ غیرنظامی در دو سوی مرز مصر و غزه است.

این بیانیه تاکید دارد: نخست وزیر اسرائیل همچنان بر روی پیشبرد توافقی که باعث آزادی حداکثری شمار اسرای در بند حماس می‌شود کار می‌کند. این توافق باید تمامی اهداف مطرح شده در جنگ غزه را تأمین کند.

نتانیاهو پیش از آغاز جنگ ۳ هدف را برای این منازعه از سوی تل آویو ترسیم کرد: نخست، از بین بردن حماس، دیگری، آزادی اسرای صهیونیست، و در نهایت تبدیل غزه به منطقه‌ای که دیگر تهدیدی برای این رژیم نباشد.

براساس توافق کمپ دیوید که مصر یکی از طرف‌های آن بود، نظامیان صهیونیست حق استقرار در مرز میان غزه و مصر را ندارند. از این رو، تعجبی ندارد که مقامات قاهره از اقدامات نتانیاهو ناخشنود باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ