افزایش۳۰درصدی صدور گذرنامه/مرزخسروی برای تردد زوار پیشنهاد می‌شود

اقتصاد ایران: کرمانشاه- رئیس قرارگاه اربعین فراجا با اشاره به اینکه صدور گذرنامه برای اربعین امسال افزایش 30 درصدی داشته است، گفت: مرز خسروی را با زیرساخت های موجود برای تردد به زائران پیشنهاد می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد شرفی شامگاه یکشنبه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی خسروی که با حضور فرمانده انتظامی استان کرمانشاه انجام گرفت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته زائران اربعین حسینی در حال انجام راحت و بدون وقفه از مرزهای کشور هستند و تمام مسئولان و دست‌اندرکاران راهپیمایی اربعین در تلاش هستند زمینه تردد راحت زوار را فراهم کنند.

وی افزود: یکی از اقدامات مهم فراجا برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی صدور گذرنامه‌های دائمی و زیارتی بود که امسال بدون وقفه و هیچ گونه مشکلی به صورت غیرحضوری انجام گرفت و همانند سال گذشته ازدحام در مراکز گذرنامه را شاهد نبودیم و طی مدت کوتاهی گذرنامه‌های زیارتی و دائمی صادر و برای متقاضیان ارسال شد.

رئیس قرارگاه اربعین فراجا با بیان اینکه درخواست صدور گذرنامه امسال ۳۰ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: گذرنامه‌های زیارتی دارای پنج سال اعتبار هستند که سال گذشته یک میلیون زائر این گذرنامه‌ها را دریافت کردند و امسال بیش از ۲.۵ میلیون گذرنامه دائم و زیارتی به همراه گذرنامه خادم برای اتباع خارجی صادر شده است.

سردار شرفی بیان کرد: یکی از دلایلی که طی سال‌های گذشته سبب انباشت زوار در پشت مرزهای کشور به مقصد عراق بود زمان‌بر بودن فرآیند گذرنامه بود که امسال با ایجاد سامانه سجاد در مرزهای کشور شاهد تردد روان و بدون تعلل زائران اربعین حسینی هستیم که در مرز خسروی این مهم قابل مشاهده است.

رئیس قرارگاه اربعین فراجا گفت: سامانه سجاد به‌صورت مشترک بین ایران و عراق در حال فعالیت است که اطلاعات گذرنامه بین ۲ کشور در حال تبادل است و همین موضوع میزان ماندگاری زوار اربعین در گیت‌های گذرنامه را کاهش می‌دهد و امسال هیچ‌گونه مشکلی در این زمینه نداشتیم.

وی ادامه داد: همچنین امسال به‌دلیل توسعه زیرساخت‌های مرزی و جاده‌ای شاهد تردد بدون مشکل زائران اربعین حسینی هستیم و گره ترافیکی را شاهد نبودیم که زوار توانستند خود را به‌صورت شبانه‌روزی به مرزها برای شرکت در مراسم اربعین برسانند.

مرز خسروی مرزی با قدمت و زیرساخت مناسب است

شرفی با بیان اینکه مرز خسروی از مرزهای قدیمی و دارای زیرساخت مناسب است، عنوان کرد: مسیرهای منتهی به مرز خسروی چهار بانده و ایمن است و همچنین زیرساخت‌های مرزی نیز با تلاش مسئولان استانی طی ۲ سال گذشته بهبود یافته به طوری که طی بازدید هوایی صورت گرفته تمام مسیر مسقف و مجهز به مه پاش بود

وی خاطرنشان کرد: مرز خسروی با امکانات موجود و توسعه یافته می‌تواند شاهد حضور و تردد بیشتر زائران اربعین حسینی باشد و پیشنهاد می‌کنیم به سایر زائران این مسیر را برای تردد خود انتخاب کنند و مواکب نیز با تمام توان در حال خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی هستند.

رئیس قرارگاه اربعین فراجا اضافه کرد: امسال راهپیمایی اربعین ایمن و امن را در سراسر مرزهای کشور شاهد هستیم و تاکنون هیچ‌گونه مشکل امنیتی گزارش نشده است و زائران اربعین در حال تردد روان و ایمن هستند و نگرانی در این حوزه نداریم.

شرفی بیان کرد: یکی از اقدامات ابتکاری فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه استفاده از ظرفیت مردم برای تأمین نظم و امنیت بود که طرح پلیس یار را اجرا کردند و می‌تواند به الگویی برای دیگر استان‌ها تبدیل شود که جوانان پرشور و علاقمند در طرح پلیس یار اربعین حضور دارند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ