برنامه سنگین «ایران‌تایر» برای بازار صادراتی

اقتصاد ایران: مقدار فروش محصولات تولیدی ایران‌تایر در آغاز فصل تابستان، ۲هزار و ۳۸۴ تن بود.

شرکت تولیدی ایران‌تایر در چهارمین ماه از سال جاری میزان درآمدی که از فروش محصولات «نواد (فلاپ)، تایر بایاس، تایر رادیال سیمی» در بازارهای داخلی و صادراتی به دست آورد برابر با ۳۵۶میلیارد تومان بود و از ابتدای سال مالی (منتهی‌به اسفندماه سال ۱۴۰۳) تا انتهای تیرماه نیز مجموع درآمد تجمیعی خود را یک‌هزار و ۳۸۵ میلیارد تومان به اطلاع سهامداران رساند.

میزان سرمایه‌ای که ایران‌تایردر عملکرد خود به ثبت رسانده؛ مبلغی برابر با یک هزار و ۴۰۴ میلیارد تومان است، البته میانگین درآمد ایران‌تایر ۴درصد بالاتر از میانگین درآمدی در ۳ماه آغازین سال جاری بود.

همان‌طور که گفته شد مجموع درآمد ماهانه تولیدی شرکت ایران‌تایر در چهارمین سپری‌شده از سال جاری مربوط به ۲بازار داخلی و صادراتی بوده است. بیشترین درآمدزایی این لاستیک فروش مربوط به بازار داخل بود که سهم ۹۹درصدی از درآمدها را به خود اختصاص داد.

شرکت تولیدی ایران‌تایر در تیرماه میزان درآمد ماهانه‌ای که از فروش محصولات شناسایی کرد نسبت به تیرماه سال گذشته شاهد افزایش ۴۹ درصدی بود. مجموع درآمد تجمیعی این شرکت نیز در مقایسه با سال گذشته در مدت زمان مشابه ۵۱درصد رشد را تجربه کرد.

گفتنی است در بازار صادراتی نیز ایران‌تایر موفق به کسب درآمد یک میلیارد و ۶۷۵ میلیون تومانی شده که این مبلغ نسبت‌به ماه گذشته ۱۸درصد افزایش یافته است. این شرکت از ابتدای سال مالی تاکنون طی ۲ماه خرداد و تیر در این بازار حضور پیدا کرده است.

ایران‌تایر در آغاز فصل تابستان ۲هزار و ۳۸۴ تن از محصولات خود را به فروش رساند. پرفروش‌ترین محصول ایران‌تایر در تیرماه متعلق به تایر رادیال سیمی با یک هزار و ۷۰۷ تن و درآمد حاصل از فروش این محصول نیز ۲۳۳ میلیارد تومان بود.

باوجود اینکه آماری از درآمد صادراتی ایران‌تایر در دو ماه نخست سال گزارش نشده، اما در خردادماه هزار و ۴۱۸ میلیون تومان و در تیرماه هزار و ۶۷۸ میلیون تومان از راه صادرات برای این شرکت درآمد ثبت شده است.

در بحث فروش هم این شرکت نسبتا بهتر از روند تولید عمل کرده و باوجود تولید ۴۴۷ تن تایر بایاس این شرکت موفق به فروش ۶۵۰تن از این محصول شده که بخشی از آن را تولیدات سال ۱۴۰۳ تشکیل می‌دهد. اما در بخش تایرهای رادیال فقط ۱۰ تن بیشتر از تولید در ماه‌های اخیر ثبت شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ