این خانه متحرک ۳ تلویزیون و ۲ حمام و ۲ آشپزخانه دارد و خودروهای برقی را شارژ می‌کند!

اقتصاد ایران: خانه‌ی متحرک ۲٫۵ میلیون دلاری لاکی کوچ، علاوه‌بر امکانات رفاهی عالی، می‌تواند خودرو برقی را نیز شارژ کند.

پریوُست لاکی کوچ (Prevost Loki Coach) خانه‌ی متحرک ۲٫۵ میلیون دلاری است که زندگی لوکس را با تکنولوژی پیشرفته ترکیب می‌کند و افزون‌بر قابلیت‌های متعدد رفاهی، به‌لطف سیستم قدرت چشمگیرش حتی خودروهای برقی را نیز می‌تواند شارژ کند.

براساس تور ویدئویی از اریک ون کانوور (Erik Van Conover) در یوتیوب، لاکی کوچ از ویژگی‌های پیشرفته‌ای برخوردار است. داخل این خانه‌ی متحرک صندلی‌های کابینی با قیمت ۲۰ هزار دلار نصب شده که ماساژورهای داخلی دارند و ده تبلت گارمین نیز برای کنترل عملکردهای مختلف در سراسر وسیله‌ی نقلیه قرار داده شده است.

خانه‌ی متحرک لاکی کوچ از  نمای جلو
عکاس: Erik Van Conover

فضای نشیمن با دو سیستم کشویی که از دو سمت بدنه‌ی خودرو بیرون می‌آیند، گسترش‌پذیر است. بدین‌ترتیب فضای کافی برای تلویزیون ۶۵ اینچی که از سقف پایین می‌آید و تلویزیون مخفی ۵۰ اینچی در اتاق خواب اصلی فراهم می‌شود. چند شارژر بی‌سیم نیز در سراسر خودرو جاسازی شده است.

سیستم کنترلی خانه‌ی متحرک لاکی کوچ
LokiCoach

آشپزخانه به تجهیزاتی کاربردی مانند اجاق القایی و مایکروویو استیل و ماشین ظرف‌شویی کشویی مجهز شده است. محفظه‌های ذخیره‌سازی مخفی را می‌توان در سراسر لاکی کوچ پیدا کرد؛ از‌جمله فضایی برای جاروبرقی. فضای ناهارخوری نیز قابل‌تنظیم است و میز اتوماتیک برقی دارد که می‌توان آن را برای افزایش فضای موجود جمع کرد.

نمای داخلی از خانه‌ی متحرک لاکی کوچ
LokiCoach

درکنار آشپزخانه و روبه‌روی قفسه‌ی مواد غذایی کشویی، یکی از دو حمام لاکی کوچ قرار دارد. تمامی کشو‌ها و کابینت‌ها به قفل‌های الکترومگنتی مجهز هستند که به‌محض به راه‌افتادن خودرو فعال می‌شوند.

سوییت مالک شامل تختخواب کینگ‌سایز و دو کمد با نورپردازی خودکار و حمام خصوصی می‌شود. حمام برای شبیه‌تر‌شدن هرچه بیشتر به خانه‌های لوکس، به دوش بزرگ و نورپردازی LED مجهز است.

نقشه‌ی خانه‌ی متحرک لاکی کوچ
LokiCoach

در قسمت خارجی، لاکی کوچ امکانات اضافی مانند آشپزخانه در فضای باز و تلویزیون ۵۵ اینچی و چندین محفظه‌ی ذخیره‌سازی دراختیار خریدار خود قرار می‌دهد. لاکی کوچ ازطریق دیش ماهواره‌ای استارلینک به اینترنت متصل می‌شود.

سقف این عمارت متحرک با پنل‌های خورشیدی پوشیده شده است که دو باتری لیتیومی بزرگ با ظرفیت ۹۶ کیلووات‌ساعت را شارژ می‌کنند. شرکت سازنده ادعا می‌کند که سیستم آن‌قدر بهینه است که می‌تواند به مدت یک هفته انرژی تمامی تجهیزات ازجمله چندین سیستم تهویه‌ی مطبوع خودرو را بدون نیاز به شارژشدن تأمین کند.

خانه‌ی متحرک لاکی کوچ از  نمای عقب
LokiCoach

از همه چشمگیرتر این است که حتی هنگام فعال‌بودن تمامی تجهیزات، به‌کمک شارژر خودرو الکتریکی سطح ۲ جاسازی‌شده در لاکی کوچ می‌توان خودروهای الکتریکی دیگر را هم شارژ کرد. درنهایت، به‌لطف ظرفیت ۷۵۷ لیتری باک این خودرو، می‌توان بدون سوخت‌گیری مجدد حداقل ۱,۶۰۰ کیلومتر را پیمود.

مقالات مرتبط:
  • این خودرو یک خانه درختی با پروژکتور در بالای سقفش دارد!
  • خانه متحرک ال جی از نمای نزدیک؛ نوآوری هیجان‌انگیز کره‌ای‌ها

قلب تپنده‌ی لاکی کوچ را موتور ولوو با قدرت ۵۰۰ اسب‌بخار و ۱,۸۰۰ پوند‌فوت گشتاور به‌همراه ۴ دینام تشکیل می‌دهد. چون هیچ ژنراتوری در خودرو تعبیه نشده است، وظیفه‌ی شارژ باتری‌ها برعهده‌ی همین موتور ۵۰۰ اسب‌بخاری است. باتری‌ها را می‌توان به‌طور مستقیم و از‌طریق پنل‌های خورشیدی نیز شارژر کرد. این وسیله‌ی نقلیه سیستم گرمایش پیشرفته‌ای دارد که دمای هوا و آب و کف را کنترل می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ