۴ خودرو پلاگین-هیبرید برتر ۲۰۲۴ را بشناسید

اقتصاد ایران:   پلاگین-هیبریدها بهترین گزینه برای تصاحب یک خودرو پاک و البته کاربردی‌تر از یک خودرو تمام‌الکتریکی هستند.

وجود یک خودرو با دو پیشرانه برای تامین نیروی حرکتی، خیال شما را از بروز هرگونه چالشی راحت می‌کند. در نیمه نخست سال جاری میلادی پلاگین-هیبریدها در بازار آمریکای شمالی توانستند سهم مهمی از بازار خودرو را تصاحب کنند؛ بر این اساس چند خودرو از میان بهترین پلاگین-هیبریدهای ۲۰۲۴ را بررسی می‌کنیم. البته این فهرست دارای ۱۰ خودرو برتر پلاگین-هیبرید در سطح جهانی است؛ اما در ادامه به‌انتخاب روزنامه «دنیای‌خودرو» چهار گزینه از این خودروها را به‌شما معرفی می‌کنیم.

مرسدس‌بنز S۵۸۰e

مرسدس‌بنز S کلاس S۲۲۳ نماد آخرین فناوری و نوآوری در صنعت‌خودرو است. این سدان فول‌سایز لاکچری خانوادگی اشتوتگارتی که سال ۲۰۲۰ میلادی به‌جهان معرفی شد، انقلابی را در مسیر تکنولوژی‌های نوین خودروسازی ایجاد کرد. مرسدس‌بنز S کلاس نسل هفتم (موسوم به W۲۲۳) از نظر طراحی به‌جدیدترین اِلِمان‌های زبان طراحی این خودروساز صاحب‌نام اشتوتگارتی مزین است.

طراحی بدنه زیبا با خطوط نرم و سطوح سیال در کنار چراغ‌های نسبتا کشیده در جلو با جلوپنجره بزرگی که تناسبات در آن به‌خوبی رعایت شده، پرستیژ خاصی به این سدان فول‌سایز لاکچری می‌بخشد. در نمای عقب نیز با زیباترین طراحی مرسدس‌بنز روبه‌رو هستیم که به‌لطف چراغ‌های کشیده ایجاد شده است. کابین S کلاس W۲۲۳ زیباترین و لوکس‌ترین کابینی است که تا به امروز در صنعت‌خودرو مشاهده شده است.

۴ خودرو پلاگین-هیبرید برتر ۲۰۲۴ را بشناسید

نورپردازی منحصربه‌فرد، کیفیت بسیار بالای متریال، توجه به‌جزئیات و استفاده از نوآوری‌های جدید سبب شده است کابین S کلاس W۲۲۳ به‌زیباترین و لاکچری‌ترین کابین بدل شود.

نسخه S۵۸۰e (که از سپتامبر سال ۲۰۲۱ میلادی به‌بازار عرضه شده) به‌دلیل توانایی‌های بالا و عملکرد فوق‌العاده در فهرست بهترین پلاگین‌-هیبریدهای سال ۲۰۲۴ قرار دارد. آن‌چه سبب قرارگیری این سدان فول‌سایز لاکچری پلاگین-هیبرید در این فهرست شده، فناوری بالا در ساخت، قدرت و گشتاور موتور و توانایی حرکتی با حالت تمام‌الکتریکی EV و دو دیفرانسیل بودن این خودرو است.

بر این اساس یک موتور ۶ سیلندر وی‌شکل به‌حجم ۲۹۹۹ سی‌سی مزین به‌فناوری بای-توربو با هماهنگی یک موتور الکتریکی سنکرون مغناطیس دائم، زیر کاپوت این سدان تمام‌لوکس جا خوش کرده است.

۴ خودرو پلاگین-هیبرید برتر ۲۰۲۴ را بشناسید

این خودرو می‌تواند حداکثر ۵۰۳ اسب‌بخار قدرت ترکیبی و ۷۵۰ نیوتون‌متر گشتاور ترکیبی را فراهم کند. گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک جی-ترونیک به‌کمک سامانه فورماتیک پلاس، قدرت و گشتاور تولیدی را به‌چهار چرخ منتقل می‌کند. یک پک باتری ۲۹ کیلووات-ساعتی لیتیوم-یونی وظیفه تامین انرژی موتور الکتریکی را برعهده دارد. مرسدس‌بنز S۵۸۰e می‌تواند با یک بار شارژ کامل، مسافتی برابر با ۱۰۰ کیلومتر را به‌صورت تمام‌الکتریکی بپیماید. شتاب حالت سکون تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت این خودرو در ۵.۲ ثانیه به‌دست می‌آید. حداکثر سرعت این خودرو به ۲۵۰ کیلومتر برساعت می‌رسد. مرسدس‌بنز S۵۸۰e با قیمت ۱۲۷ هزار و ۷۵۰ دلار در بازار ایالات‌متحده به‌فروش می‌رسد.

ب‌ام‌و ۳۳۰e

سری ۳ ب‌ام‌و همواره جزو پرفروش‌ترین سدان‌های بازار جهانی بوده است. نسل هفتم این خودرو که در کلاس سدان‌های کامپکت لوکس خانوادگی سگمنت D قرار می‌گیرد (موسوم به G۲۰) در موتورشوی پاریس ۲۰۱۸ میلادی معرفی شد. این خودرو با زبان جدید طراحی باواریایی‌ها، استایل بسیار زیباتر، جذاب‌تر و موقرتری از نسل قبلی به‌خود گرفته بود. استفاده از خطوط شارپ و رعایت بهترین تناسبات در بدنه و همچنین طراحی چراغ‌هایی مشابه دندان نیش گربه‌سان‌ها و جلوپنجره‌ای جدید و جمع‌وجور به‌سبک ب‌ام‌و سبب شده است این خودرو چهره و استایل اسپرت و دینامیکی داشته باشد.

۴ خودرو پلاگین-هیبرید برتر ۲۰۲۴ را بشناسید

در نمای عقب، چراغ‌های کشیده به‌همراه حجم‌پردازی ویژه، سبب شده است نمای زیبایی از این سدان کامپکت لاکچری خانوادگی سگمنت D پیش روی ما باشد. کابین سری ۳ G۲۰ به‌حدی زیبا، اسپرت و مدرن است که سه سال پیاپی در فهرست زیباترین کابین‌های جهان قرار گرفت. این سدان جسور باواریایی که در نسخه‌های متعددی به‌بازار عرضه شده، در نسخه PHEV یا پلاگین-هیبرید خود توانسته با در نظر گرفتن راندمان بالاتر و پرفورمنس بهتر، در فهرست بهترین پلاگین-هیبریدهای جهان قرار گیرد.

پیشرانه‌ای که زیر کاپوت ب‌ام‌و ۳۳۰e قرار گرفته تا سبب برتری این سدان جسور باوایایی شود، موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری معروف ب‌ام‌و یعنی B۴۸ است.

این پیشرانه مزین به‌فناوری تویین-پاور توربو با پاشش سوخت مستقیم است که با یک موتور پرتوان الکتریکی نسل جدید کوپل شده و به‌صورت ترکیبی توان تولید ۲۸۸ اسب‌بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتون‌متر گشتاور را دارد. این موتور هیبرید به‌گیربکس ۸ سرعته استپ‌ترونیک متصل شده تا قدرت و گشتاور تولیدی را به‌کمک سامانه xDrive به‌چهار چرخ برساند. تنها ۵.۸ ثانیه زمان نیاز است تا این خودرو از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت دست یابد.

جالب است بدانید پک باتری‌های لیتیوم-یونی ۹.۱ کیلووات-ساعتی برای این خودرو در نظر گرفته شده تا انرژی لازم برای حرکت این سدان پلاگین-هیبرید فراهم شود. ب‌ام‌و ۳۳۰e با یک بار شارژ می‌تواند نیروی لازم جهت حرکت تمام‌الکتریکی EV را تا ۳۵.۴ کیلومتر فراهم کند. ب‌ام‌و ۳۳۰e، ۴۷ هزار و ۶۰۰ دلار ارزش دارد.

ولوو S۶۰ ریچارج

مهندسی ولوو در طراحی و ساخت خودروهای هیبرید، پلاگین-هیبرید و تمام‌الکتریکی قابل تحسین است. لازم به‌ذکر است محصولات تمام‌الکتریکی و پلاگین-هیبرید مالک این کمپانی یعنی کمپانی جیلی را نیز مهندسان ولوو توسعه می‌دهند. یکی از سدان‌های محبوب اسپرت ولوو که از سال ۲۰۰۰ میلادی در بازار جهانی توانسته در میان سدان‌های کامپکت لوکس سگمنت D جایگاه خاصی را به‌خود اختصاص دهد، S۶۰ بود.

ولوو S۶۰ نسل سوم که جدیدترین نسل این سدان لوکس کامپکت خانوادگی به‌حساب می‌آید، در سپتامبر سال ۲۰۱۸ میلادی به‌جهان معرفی شد. از سال ۲۰۱۵ میلادی به‌بعد و به‌لطف زبان جدید طراحی ولوو، شاهد محصولات زیبا، لوکس و بسیار جذابی از این خودروساز صاحب‌سبک سوئدی هستیم.

S۶۰ نیز به‌لطف اِلِمان‌های زبان جدید طراحی ولوو توانسته پیکره بسیار جذاب و تنومندی داشته باشد. این خودرو با خطوط تیز و مجموعه‌ای از سطوح تخت و بهره بردن از یک پوزه کشیده و پشت کوتاه، استایل نافذ و جسورانه‌ای دارد.

۴ خودرو پلاگین-هیبرید برتر ۲۰۲۴ را بشناسید

در نمای جلو، ولوو S۶۰ با برخورداری از چراغ‌های کشیده با گرافیک LED به‌شکل چکش Thors و یک جلوپنجره ۶ ضلعی به‌سبک ولوو، چهره بسیار جذاب، جوان‌پسند و اسپرتی دارد. در نمای عقب شاهد چراغ‌های C شکل با گرافیک LED به‌فرم L هستیم. حجم‌پردازی نسبتا ویژه و ستون C کشیده با حالت خمیده سقف، نمای زیبا و چشم‌نوازی را از این خودرو به‌نمایش می‌گذارد. با ورود به‌کابین S۶۰ ریچارج شاهد طراحی مینیمال و زیبایی هستیم؛ طراحی که پیش‌تر در ولوو XC۹۰ نسل دوم شاهد آن بودیم. سقف پانورامیک و نورپردازی داخلی این خودرو مشابه یک سدان فول‌سایز لاکچری است.

کیفیت بالای ساخت، توجه به‌جزئیات و استفاده از بهترین متریال و توجه خاص به‌ایمنی سبب شده است ولوو S۶۰ یک گزینه لوکس و بسیار ایمن در میان سدان‌های کامپکت لاکچری سگمنت D باشد. آن‌چه به‌ولوو S۶۰ ریچارج برتری بخشیده و آن را در میان بهترین خودروهای پلاگین-هیبرید قرار داده، فناوری منحصربه‌فرد ولوو در ساخت پیشرانه و پیمایش حرکتی آن است.

ناگفته نماند که نسخه ریچارج همان نسخه های-پرفورمنسی و پرتوان از S۶۰ است. قلب تپنده ولوو S۶۰ ریچارج را یک موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری تویین-چارج (سیستم پرخوران توربوشارژ به‌همراه سوپرشارژ) تشکیل می‌دهد که به‌لطف همراهی یک موتور الکتریکی پرتوان سنکرون مغناطیس دائم می‌تواند به‌صورت ترکیبی قدرت خروجی را به ۴۵۵ اسب‌بخار و گشتاور خروجی را به ۷۰۹ نیوتون‌متر برساند. این قدرت و گشتاور به‌کمک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک به‌چهار چرخ منتقل می‌شود.

جالب است بدانید ولوو S۶۰ ریچارج تنها ظرف ۴ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت دست می‌یابد. این خودرو با یک بار شارژ می‌تواند در حالت تمام‌الکتریکی مسافتی برابر با ۶۵.۹ کیلومتر را طی کند. این خودرو نیروی حرکت الکتریکی خود را از پک باتری ۱۴.۹ کیلووات-ساعتی لیتیوم-یونی تامین می‌کند. قیمت ولوو S۶۰ ریچارج در بازار ایالات‌متحده ۵۸ هزار و ۵۵۰ دلار است.

تویوتا پریوس پرایم

تویوتا پریوس از سال ۱۹۹۷ میلادی تا به‌امروز روی خط‌ تولید تویوتا قرار دارد و عنوان موفق‌ترین و پرفروش‌ترین خودرو هیبرید جهان را با خود یدک می‌کشد. جدیدترین نسل این خودرو دسامبر سال ۲۰۲۲ میلادی معرفی شد که نسل پنجم این خودرو و موسوم به XW۶۰ است.

تویوتا پریوس XW۶۰ نسل پنجم با زبان جدید طراحی تویوتا به‌بازار عرضه شده که زبان جدید طراحی تویوتا سبب ایجاد طراحی بسیار زیبا، اسپرت و هیجان‌انگیز برای این سدان لیفت‌بک شده است. استفاده از خطوط نرم و مجموعه‌ای از سطوح منحنی و تقاطع‌ها، کاراکتر اسپرتی برای این خودرو فراهم کرده است.

۴ خودرو پلاگین-هیبرید برتر ۲۰۲۴ را بشناسید

در نمای جلو طراحی چراغ‌ها به‌فرم حرف C است و پوزه رو به‌جلو سبب شده است این خودرو چهره تهاجمی و اسپرتی داشته باشد. در نمای عقب، چراغ پیوسته LED باریک که در یک حجم تو رفته طراحی شده، نمای زیبا و چشم‌نوازی به‌پریوس می‌بخشد. با قرارگیری در پشت فرمان پریوس پرایم با سبک طراحی نوین و البته هوشمندانه تویوتا مواجه می‌شویم.

این سبک طراحی ساده، مینیمال، بسیار مدرن و مشابه محصولات لکسوس است. نورپردازی LED نواری با سقف پانورامیک، داشبورد مینیمال و دریچه‌های سراسری، کابین نسبتا لوکس، کاربردی و جاداری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. دلیل انتخاب تویوتا پریوس پرایم، کارآمد بودن ساختار فنی، پیشرانه کم‌استهلاک و مصرف سوخت بسیار پایین و راندمان بالای نیروی الکتریکی این خودرو است.

ناگفته نماند که پریوس پرایم ۲۰۲۴ نسل سوم از ساختار پلاگین-هیبرید تویوتا برخوردار است. یک موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری اتمسفریک زیر کاپوت این سدان لیفت‌بک جا خوش کرده که با هماهنگی با موتور الکتریکی و ژنراتور می‌تواند به‌صورت ترکیبی ۲۲۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۸۸.۴ نیوتون‌متر گشتاور فراهم آورد. در این خودرو گیربکس eCVT به‌منظور انتقال قدرت به‌چرخ‌های جلو در نظر گرفته شده است.

جالب است بدانید پک باتری ۱۳.۶ کیلووات-ساعتی لیتیوم-یونی به‌منظور تامین نیروی الکتریکی در این خودرو تعبیه شده است. این خودرو به‌صورت تمام‌الکتریکی EV می‌تواند حداکثر ۸۷ کیلومتر را طی کند. البته به‌صورت ترکیبی و با موتور بنزینی، این پیمایش به‌حداکثر ۹۶۵ کیلومتر می‌رسد. تویوتا پریوس پرایم ۳۹ هزار و ۶۷۰ دلار ارزش دارد که ارزنده‌ترین گزینه در این فهرست است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ