اعطای پاداش‌ میلیاردی به قهرمانان المپیک شَر شد!

اقتصاد ایران: یک رسانه از حاتم‌بخشی‌های بی‌ضابطه برای قهرمانان المپیک آن از هم بیت‌المال به شدت انتقاد کرده است.

برترین‌ها: یک رسانه از حاتم‌بخشی‌های بی‌ضابطه برای قهرمانان المپیک آن از هم بیت‌المال به شدت انتقاد کرده است.

روزنامه جوان در این خصوص نوشته است:

المپیکی‌ها با ۱۲ بار اهتزاز پرچم ایران پیش چشم جهانیان، سرافرازی جدیدی را برای کشورمان رقم زدند. پس از این افتخارآفرینی، یک اتفاق عجیب در داخل کشور ما رخ داده است: سیل جایزه‌هایی که نهاد‌های مختلف به مدال‌آوران المپیکی اهدا کردند، می‌کنند و خواهند کرد! در این باره گفتنی‌هایی است. 

۱- پیرامون ریخت‌و‌پاش‌هایی که نهاد‌های خصوصی و غیردولتی در این زمینه می‌کنند هم می‌توان انتقاداتی را مطرح کرد، اما این موضوع فعلاً بماند به کنار؛ حاتم‌بخشی‌های نهاد‌های دولتی خیلی عجیب‌و‌غریب است! وزارتخانه‌ها، بانک‌های دولتی، استانداری‌ها، شهرداری‌ها و سایر نهاد‌های دولتی از جیب چه کسی چنین خرج‌هایی می‌کنند؟ از جیب مردم؟! خب این ریخت‌و‌پاش از بیت‌المال و از جیب مردم، یک غلط اضافی و بدون مجوز است. 

۲- قطعاً به مدال‌آوران المپیکی باید هدیه داد، تأمین مالی آن‌ها را عهده‌دار شد و همه امکانات لازم را برای‌شان فراهم کرد تا بدون دغدغه به دنیای حرفه‌ای خود مشغول باشند. اما این همه، حساب‌و‌کتاب دارد. ریخت‌و‌پاش‌های خارج از ضابطه، هزار برابر آنچه که برای مدال‌آوران آورده دارد، برای مدیران بذل و بخشش‌کننده از جیب مردم اعتبار کذایی می‌آورد، آن هم از پولی که متعلق به این مدیران نیست! هر مدیری برای خوش‌آمد مدیر بالادستی‌اش، فلان مدال‌آور المپیکی را دعوت می‌کند به بهمان اداره و بانک تا چند سکه کف دست او بگذارد یا وعده تحصیل و اشتغال به آن مدال‌آور بدهد و با این قبیل چیز‌ها برای مجموعه و مدیران بالادستی‌اش خوش‌رقصی کند! واضح است که باید جلوی این رفتار‌های مشمئزکننده گرفته شود. نانوشته پیداست که باید این مدیران کج‌فهم و سارق از بیت‌المال را عزل و بازخواست کرد. 

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ