بخش مدیریت انرژی در تنظیمات ویندوز ۱۱ بهینه‌تر می‌شود

اقتصاد ایران: ویندوز ۱۱ با گزینه‌های جدیدی برای حالت‌های شارژ و باتری در تنظیمات، مدیریت انرژی را ساده‌تر می‌کند.

مایکروسافت برای آسان‌ترکردن تعیین عملکرد دستگاه براساس وضعیت شارژ، گزینه‌های مدیریت انرژی در ویندوز ۱۱ را بهبود می‌دهد. با استفاده از تغییرات تازه که درحال‌حاضر فقط در نسخه‌ی پیش‌نمایش اینسایدر با بیلد ۲۷۶۸۶ در کانال Canary دردسترس‌اند، کاربران می‌توانند حالت‌های مختلف انرژی را هنگام اتصال لپ‌تاپشان به برق وصل یا استفاده از باتری انتخاب کنند.

منو فعلی Power & battery ویندوز ۱۱ فقط به شما اجازه می‌دهد تا یک حالت انرژی را برای دستگاه خود انتخاب کنید، بدون توجه به اینکه لپ‌تاپ در حال تخلیه‌ی باتری است یا به برق وصل شده. حال طبق فهرست تغییرات منتشر‌شده در بلاگ مایکروسافت، گزینه‌ی جدیدی در کانال Canary اضافه شده که کاربران می‌توانند ازطریق منو تنظیمات، یک حالت برق متفاوت را براساس وضعیت شارژ لپ‌تاپ انتخاب کنند.

تنظیمات جدید مدیریت انرژی در نسخه Canary ویندوز ۱۱
تنظیمات جدید مدیریت انرژی در نسخه‌ی Canary ویندوز ۱۱
Microsoft

قابلیت تغییر تنظیمات انرژی در ویندوز جدید نیست؛ زیرا در هر دو نسخه‌ی ویندوز ۱۰ و ۱۱ امکان تنظیمات برق لپ‌تاپ، چه به برق وصل باشد یا نه، تغییر دهید. بااین‌حال، برای این کار باید با رفتن به کنترل پنل، اپلیکیشن Power Options را پیدا کنید و سپس برنامه‌ی انرژی مدنظر خود را انتخاب و روی Change plan settings کلیک کنید. با استفاده از این گزینه، تنظیم رفتار سیستم براساس وضعیت انرژی ممکن می‌شود. برای کنترل بیشتر، می‌توان گزینه‌ی Change advanced power settings را انتخاب کرد.

تنظیمات فعلی مدیریت انرژی در ویندوز ۱۱
تنظیمات فعلی مدیریت انرژی در ویندوز ۱۱
Future

با اینکه انجام مراحل یادشده برای کاربران حرفه‌ای‌تر مشکلی ایجاد نمی‌کند، ممکن است برای کاربران عادی کمی پیچیده باشد. به‌لطف گزینه‌های جدید اضافه‌شده، این فرایند برای کاربران عادی آسان‌تر می‌شود. تنظیمات دقیق‌تر حالت‌های انرژی هنوزهم ازطریق کنترل پنل ممکن است.

مقالات مرتبط:
  • مایکروسافت مقابله با تلاش‌های کاربران برای دور زدن پیش‌نیازهای ویندوز ۱۱ را آغاز کرد
  • مایکروسافت پس‌از ۳۰ سال، محدودیت سایز پارتیشن FAT32 را در ویندوز ۱۱ برداشت

گزینه‌های جدید حالت انرژی در مسیر System > Power & battery در منو تنظیمات دردسترس هستند. اگر شما در کانال Canary هستید و این بیلد پیش‌نمایش را نصب کرده‌اید، گزینه‌های جدید را در منو تنظیمات خواهید دید. کافی است به مسیر System > Power & battery بروید و از آنجا گزینه‌ها را با عنوان Power Mode تنظیم کنید.

درپایان، باید به این نکته اشاره کنیم تضمینی نیست که مایکروسافت تنظیمات تازه‌ی مدیریت انرژی را به نسخه‌های نهایی ویندوز ۱۱ اضافه کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ