برخورد قانونی با برهم زنندگان امنیت کویر

اقتصاد ایران: بیرجند_ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: با برهم زنندگان امنیت کویر که بدون مجوز وارد این محدوده می شوند، برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر؛ سید محمد رضا طالبی عصر یکشنبه در کمیسیون امنیت کویر و توسعه پایدار مناطق کویری استان گفت: کویر، ظرفیتی استثنایی است و با این نگاه باید با برنامه ریزی دقیق، تهدیدهای کویر را به فرصت تبدیل کنیم.

به گفته وی با توجه به ابلاغیه‌های بالادستی مسئولیت برقراری امنیت در کویر با فراجا است که به خوبی با باندهای قاچاق مواد مخدر و اشرار مقابله می‌کنند.

وی با بیان اینکه مناطق گردشگری کویر استان مشخص شده، افزود: برای ورود به پهنه‌هایی که خطراتی برای گردشگرانی دارای مجوز دارد هم اطلاعات مورد نظر در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: بعضی از گردشگران بدون مجوز و از استان‌های مجاور وارد کویر می‌شوند که مشکلاتی برای خود و دستگاه‌های خدمات رسان به وجود می‌آورند که در این زمینه مکاتبات لازم با وزارت کشور صورت گرفته و رونوشت به استانداری‌های استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

به گفته وی با برهم زنندگان امنیت کویر که بدون مجوز به این محدوده وارد می‌شوند، برخورد می‌شود.

طالبی با بیان اینکه از اعضای این کمیسیون انتظار داریم تا همکاری اطلاعاتی را با فراجای استان انجام دهند، تأکید کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده در کشور، بهترین امنیت در موضوعات مختلف در خراسان جنوبی وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه قدر امنیت موجود در استان را باید بدانیم، افزود: اداره کل صنعت، معدن و تجارت باید تلاش کند تا با به کار گیری نیروهای بومی در معادن استان از مهاجرت آنها جلوگیری شود.

معاون استاندار در ادامه گفت: گروه‌های مختلفی در کویر با اهدافی خاص حضور پیدا می‌کنند که باید با توجه به گرمای زیاد کویر، هشدارهای لازم در خصوص شرایط موجود به آنها داده شود و از ورود بدون مجوز به این مناطق جلوگیری گردد.

طالبی خاطرنشان کرد: ادارات میراث فرهنگی شهرستان‌ها با هماهنگی فرمانداری‌ها باید برای اطلاع رسانی در مبادی ورودی کویر اقدام کنند.

وی تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان باید برای انجام هماهنگی‌های لازم در خصوص مدیریت کویر لوت جلسه‌ای با حضور مدیران کل میراث فرهنگی استان‌های همجوار کویر برگزار کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ