مصائب مردم حسکه در سایه محاصره قسد

اقتصاد ایران: جدایی‌طلبان قسد در راستای فشار بر دولت سوریه و مانع تراشی در روند پایان جنگ باردیگر اقدام به محاصره دو شهر حسکه و قامشلی در شمال شرقی این کشور کرده‌اند که این امر مشکلات عدیده‌ای برای مردم این مناطق به بار آورده است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، شبه نظامیان جدایی‌طلبان کرد سوریه موسوم به قسد همزمان با درگیری‌ها با عشایر عرب در دیرالزور در جنوب شرقی سوریه، در واکنش به حمایت دولت دمشق از عشایر عرب به مواضع ارتش سوریه در حسکه در شمال شرقی این کشور حمله کردند. جدایی طلبان منطقه موسوم به «مربع امنیتی» حسکه را که تحت کنترل ارتش سوریه است تحت محاصره درآوردند که این امر مشکلات جدی برای مردم این منطقه ایجاد کرده است.

 

.

 

مردم حسکه ساعت‌ها انتظار می‌کشند تا بتوانند، کمی آب به دست آورند و به دلیل این محاصره بسیاری از بازارها در این منطقه تعطیل شده‌اند و مردم حتی برای تامین مایحتاج روزانه خود دچار مشکلات جدی هستند.

یک شهروند سوری پس از ساعتها انتظار در صفوف طولانی آب به خبرنگار تسنیم در حسکه گفت: زیر این آفتاب و گرمای شدید هوا 6 تا 7 ساعت می‌ایستیم تا بتوانیم یک دبه آب به دست بیاوریم. به خدا می‌خواهیم به زندگی‌مان برسیم، با این ممنوعیت‌ها و قطعی‌ها مردم نمی‌دانند، چکار کنند؟ از کجا آب بیاورند؟

شهروند دیگری از حسکه در این زمینه گفت: اشغالگران آمریکایی و مزدوران آن‌ها این وضعیت  را ایجاد کرده‌اند. در حالیکه ما مردم همه یکی هستیم. آب و آرد و نان را قطع می‌کنند تا مردم را مقابل هم قرار دهند.

آخرین تحولات سوریه , شهر دیرالزور , نیروهای قسد , کشور سوریه ,

«احمد الحمدوش»، روزنامه نگار سوری در گفتگو با تسنیم با اشاره به نشست «آندری سردیکوف»، فرمانده نیروهای روسیه با نمایندگان قسد و ارتش سوریه برای پایان محاصره مربع امنیتی حسکه تاکید کرد که این مذاکرات به دلیل پافشاری قسد بر خواسته‌های غیر منطقی چون تسلیم عشایر در دیرالزور ناکام باقی مانده است.

آخرین تحولات سوریه , شهر دیرالزور , نیروهای قسد , کشور سوریه ,

از سوی دیگر با وجود ادعای قسد درباره ارتباط تحولات حسکه به دیرالزور این ارزیابی مطرح است که اقدامات جدایی‌طلبان در واکنش به تلاش‌ها برای احیای روابط ترکیه و سوریه است و  قسد در قبال حملاتی که پیش از این نیروهای عشایر دیرالزور به آنها انجام داده بودند، چنین رویکرد خصمانه و غیربشری اتخاذ نمی‌کردند. 

احمد الحمدوش در این‌باره می گوید: حمله عشایر بهانه است، به نظرم دلیل اصلی این اقدام، زمزمه نزدیکی سیاسی سوریه و ترکیه است و قسد می‌خواهد این پیام را به دیگر طرف ها برساند که دارای اهرم‌ فشار است. در نتیجه حسکه و قامشلی را که تحت کنترل دولت سوریه است، به محاصره خود درآورده است. 

آخرین تحولات سوریه , شهر دیرالزور , نیروهای قسد , کشور سوریه ,

همزمان با این تحولات، تجمعات اعتراضی و درخواست های بشردوستانه برای لغو محاصره نیز در حسکه در حال برگزاری است اما رسانه‌های غربی به دلیل اینکه این تحولات با هدایت آمریکا انجام می شود، در قبال آن سکوت کرده‌اند. 

 


البته در روزهای اخیر برخی رسانه‌ها خبر داده اند که این تلاش‌ها به نتیجه رسیده است و فعلا با میانجی‌گری روسیه مسیر برای تردد غیر نظامیان در حسکه و قامشلی باز شده است. با این حال با توجه به اینکه در فوریه 2021 نیز نیروهای قسد اقدام به محاصره قامشلی و حسکه کرده بودند، دور از انتظار نیست که بار دیگر جدایی‌طلبان تحت حمایت آمریکا اقدام به محاصره این دو شهر شمالی سوریه نمایند. 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ