رئیس انجمن تجارت الکترونیک خبر داد: تهدید آزمایشگاه‌ها برای قطع همکاری با پلتفرم‌های سلامت دیجیتال

اقتصاد ایران: سازمان تأمین اجتماعی با اعمال فشار و تهدید به پرداخت جریمه‌های سنگین خواستار قطع همکاری آزمایشگاه‌ها با کسب‌وکارهای سلامت دیجیتال شده است.

رئیس انجمن تجارت الکترونیک در نامه‌ای به معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از تهدید آزمایشگاه‌ها برای قطع همکاری با کسب‌‌وکارهای سلامت دیجیتال از سوی سازمان بیمه تأمین اجتماعی خبر داد.

در این نامه خطاب به حسین افشین آمده است: «بخش رسیدگی و کنترل صورت‌حساب سازمان بیمه تامین اجتماعی استان تهران با احضار تعدادی از آزمایشگاه‌های همکار با کسب‌وکارهای سلامت دیجیتال و اعمال فشار و تهدید به پرداخت جریمه‌های سنگین، از آنها خواسته تا همکاری خود را با این سکوها قطع کنند.»

انجمن تجارت الکترونیک در ادامه با اشاره به «اهمیت فعالیت کسب‌وکارهای سلامت دیجیتال در ارتقای سلامت عمومی و مقوله اشتغال در این حوزه»، این موارد را با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، در میان گذاشته است:

۱- این بخش از سازمان تامین اجتماعی به پشتوانه کدام قانون به آزمایشگاه‌ها پیام عدم همکاری با سکوهای حوزه سلامت می‌دهد؟ و این که چه رخداد غیرقانونی یا مشکل غیرقابل‌حلی رخ داده که رویکرد جدیدی توسط این سازمان اتخاذ شده است؟

۲- با توجه به این که نماینده سازمان تامین اجتماعی در مسیر تصویب‌نامه ۵ تیر ۱۴۰۱ هیئت وزیران درخصوص حمایت از کسب‌وکارهای سلامت دیجیتال و طراحی ماده ۲۲ این آئین‌نامه حاضر هستند؛ این سوال مطرح است که چرا هیچ‌وقت مسیر گفت‌وگو اتخاذ نمی‌شود و چرا با برخوردهای خودسرانه و بدون اعلام قبلی از جانب این سازمان در قبال کسب‌وکارهای سلامت دیجیتال روبه‌رو هستیم؟

۳- حوزه سلامت، حوزه‌ای بسیار حساس برای مردم است. در فضایی که کسب‌وکارهای حوزه سلامت دیجیتال در صدد کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت خدمات درمان و افزایش میزان دسترسی افراد به این خدمات هستند؛ اعمال فشارهایی که مبنای قانونی ندارند تنها موجب تضییع حقوق کسب‌وکارهای آنلاین، آزمایشگاه‌ها و کاربران می‌شود. این فضای ارعاب و تهدید صورت گرفته، چگونه می‌خواهد برطرف شود و امنیت فعالیت در این فضای حساس را چطور باید تامین کرد؟

اعمال فشارهایی که مبنای قانونی ندارند تنها موجب تضییع حقوق کسب‌وکارهای آنلاین، آزمایشگاه‌ها و کاربران می‌شود

نیما قاضی، رئیس این انجمن در آخر از حسین افشین درخواست کرده که با فوریت اقدامات لازم را برای توقف این رویکرد از سوی تأمین اجتماعی انجام دهد.

خواستار آن هستیم که همه متولیان حوزه سلامت بر مبنای قانون رفتار کنند. از شما درخواست می‌نماییم که نسبت به این موضوع حساسیت ویژهای نشان داده و با فوریت، اقدامات لازم را برای توقف سریع این رویکرد از سوی سازمان تأمین اجتماعی انجام دهید. نمایندگان انجمن تجارت الکترونیک تهران از هرگونه تشکیل جلسات مشترک با متولیان این حوزه و رفع هرگونه نگرانی و شبهه و ارائه راهکارهای مناسب مبتنی بر آنها استقبال خواهند کرد.
- نیما قاضی، رئیس انجمن تجارت الکترونیک
نامه انجمن تجارت الکترونیک درباره تهدید آزمایشگاه‌ها

رونوشت این نامه به دبیر ستاد اقتصاد دیجیتال ارسال شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ