استناد فرآیند رأی اعتماد به بیرون از مجلس، جفا در حق مجلس است

اقتصاد ایران: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: نمایندگان به صورت فردی یا جمعی و پس از بررسی‌های لازم درباره وزرای پیشنهادی تصمیم‌گیری می‌کنند و استناد این فرآیند به بیرون از مجلس، جفا در حق مجلس است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین روح‌الامینی در جلسه نوبت عصر امروز (یکشنبه ۲۸ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی برنامه و صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در تذکری، گفت: در طول مذاکرات امروز، به صورت متعدد مطالب درباره شأن و جایگاه مجلس و حقوق قانونی نمایندگان گفته شد که در بیرون شبهه ایجاد می‌شود. همین امروز مطالبی در رسانه‌های خارجی و فضای مجازی مطرح می‌شود که در حق جایگاه قانونی مجلس جفا است.

وی بیان کرد: ما رأی اعتماد داریم و در این فرآیند نمایندگان به صورت فردی یا جمعی و پس از بررسی‌های لازم نهایتاً تصمیم گیری می‌کنند و استناد این فرآیند به بیرون از مجلس یا خارج از روال قانون یا نفی آن جفا است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درباره موضوع استعلامات وزرای پیشنهادی رئیس مجلس تذکر لازم را داد، اما هنوز در میان افراد این موضوع مطرح می‌شود که آیا فلان وزیر پیشنهادی دارای صلاحیت است یا خیر. ما باید بنا را بر پاسخ استعلاماتی بگذاریم که ارائه شده است. برخی به دنبال آن هستند که بگویند پشت استعلام رسمی که اعلام شده است، چیز دیگری است.

روح‌الامینی ادامه داد: درباره انتصاب برخی مسائل نسبت به مقامات عالی نظام، آنچه وجود دارد این است که سخنگوی خاصی ندارند و مطالبشان به صورت آشکار مطرح می‌شود و حال تفسیر هر کسی با خودش است.

وی متذکر شد: مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان ۱۲ شاخص را مطرح کردند که تطبیق آنها با نمایندگان مجلس است. شاخص‌ها با نمایندگان مجلس و از طریق رأی آنان است و ایشان یک جمله فرمودند که موفقیت رئیس‌جمهور، موفقیت همه ما است و ما این را تکرار می‌کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چه نماینده‌ای به وزیر پیشنهادی رأی بدهد چه رأی ندهد، حیثیت مجلس و سوگند نمایندگی و وظیفه نمایندگان سر جای خودش است. اگر در فرآیند رسیدگی مجلس، یک وزیر پیشنهادی حد نصاب آرا را کسب نکند خللی به اعتمادمان به پزشکیان وارد نمی‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ