نشست «تحلیل حقوق رسانه» در ساری برگزار شد

اقتصاد ایران: ساری- نشست «تحلیل حقوق رسانه» با حضور با مدیران و فعالان رسانه و کارشناسان برجسته حقوقی و قضایی در مازندران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست تحلیل حقوق رسانه عصر یکشنبه با حضور جمعی از مدیران رسانه و کارشناسان ارشد حقوقی و قضائی در ساری برگزار شد.

بهرام ولی پور رئیس کانون وکلای مازندران با بیان اینکه خبرنگاران و وکلا، مدافعان بی دفاع و مظلوم هستند، افزود: متأسفانه پس لرزه‌های بعد از بیان واقعیت‌ها مشکلاتی را برای اصحاب رسانه ایجاد می‌کند و امیدواریم بتوانیم موارد و مشکلات این قشر را به حداقل برسانیم.

وی افزود: خبرنگاران در فرایند اطلاع رسانی مسائل جناحی را کنار گذارند و واقعیت‌ها را حتی اگر به ضرر آنها است، منعکس کنند.

این کارشناس ارشد حقوقی به قدمت ۱۰۰ ساله کانون وکلا اشاره و اضافه کرد: طی چند سال اخیر قوانینی نظیر تسهیل مجوز کسب و کار در مجلس یازدهم صادر شد که تبعاتی داشته است.

وی گفت: برخی از افراد که نمره قبولی را برای آزمون وکالت کسب کردند میانگین نمره آنها منفی است و درد اصلی برای مردم و جامعه است.

ولی پور به قانون جهش تولید و دانش بنیان اشاره و اضافه کرد: طبق این قانون شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند از کارشناسی حقوقی به عنوان نماینده حقوقی در محاکم استفاده کنند.

وی قانون تأمین مالی و زیرساخت‌ها را از دیگر قوانین تصویب شده در مجلس یازدهم برشمرد و گفت: متأسفانه برخی قوانین کارچاق کنی را در جامعه تسهیل می‌کند.

وی با اشاره تربیت هزار و ۱۰۰ وکیل طی سال‌های قبل گفت: اکنون شاهد جذب کارآموزان زیادی هستیم و این افراد به وکلای بیکار تبدیل شدند.

ناصر داغمه چی عضو کانون وکلای مازندران نیز با بیان اینکه برخی‌ها دنبال آن هستند که کانون وکلای اداری و معبری برای کارچاق کنی ایجاد کنند، افزود: انتظار داریم حقوقدانان مجلس مانع تصویب مصوباتی علیه نهاد وکالت شوند.

وی حق دادرسی عادلانه را در زمره حقوق مردم بیان کرد و گفت: فردی که در تراز وکیل حرفه‌ای نیست و با معدل دو پذیرش می‌شوند، تبعاتش برای مردم خواهد بود.

عادل علی پور استاد حقوق کیفری و جرم شناسی نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت شغل رسانه، آزادی رسانه و مطبوعات آن را در زمره حقوق ملت دانست و گفت: تصویری از جهان داریم را رسانه برای ما ترسیم می‌کنند.

وی از رسانه به عنوان راهبران جامعه یاد کرد و گفت: رسانه و مطبوعات رکن چهارم دموکراسی است و اشکالاتی در حقوق مطبوعات وجود دارد که در اطلاع رسانی درست خلل ایجاد می‌کند.

وی انتصاب اعضای هیأت منصفه و ترکیب هیأت نظارت بر مطبوعات را از جمله اشکالات بیان کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ