مخالف: نگاه ضد جمعیتی دارد/موافق:اجماع کم سابقه در حمایت از میدری

اقتصاد ایران: جلسات بررسی صلاحیت وزیران ‌پیشنهادی دولت چهاردهم در مجلس شورای اسلامی در نوبت عصر امروز به بررسی صلاحیت دکتر احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون،کار و رفاه اجتماعی پرداخت .

موافق/سادات ابراهیمی :«میدری» به عقیده متخصصین بهترین فرد برای وزارت کار است

نماینده مردم شوشتر در مجلس گفت: امروز روزی است که باید رئیس جمهور را یاری کنیم. امروز حمایت از دکتر میدری برای وزارت رفاه خود موضوع یک وفاق و اجماع کم سابقه شده است.

به گزارش ایلنا، سیدمحمد سادات ابراهیمی نماینده مردم شوشتر در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دکتر میدری به شهادت بهترین متخصصین بهترین فرد برای وزارت کار است

وی افزود: امروز روزی است که باید رئیس جمهور را یاری کنیم. امروز حمایت از دکتر میدری برای وزارت رفاه خود موضوع یک وفاق و اجماع کم سابقه شده است.

این نماینده محلس تاکید کرد: سلامت دکتر میدری در میان مدیران عالی کم نظیر است

سادات ابراهیمی گفت: آقای پزشکیان از همه طیف‌های سیاسی کشور رای گرفت و دولتی هم که تشکیل داده است از همه طیف‌هاست لذا بدیهی است که امروز روزی است که ما باید رئیس‌جمهور کشورمان را یاری کنیم.

موافق/بیگلری: حق وزیر پیشنهادی کار است که رای اعتماد بالایی از مجلس بگیرد

محسن بیگلری، نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: دکتر میدری بر اساس شعار عدالت دکتر پزشکیان که به ما وعده داده است، روی کار آمده است. آقای میدری در بحث سرمایه گذاری شرکت‌ها در تمام استان‌های کشور به ویژه مناطق محروم و نیز استفاده از ظرفیت پتانسیل نیروی انسانی حدود ۳۰۰۰ مدیرعامل و هیئت مدیره بر اساس شایسته سالاری انتخاب کنید.

وی ادامه داد: سروران ارجمند خودتان بهتر از بنده می‌دانید که وزارت تعاون اجتماعی خودش یک دولت می‌باشد. بانک، بیمارستان، امین اجتماعی، بهزیستی، صندوق عشایر روستایی شستا و غیره. امروز کسی برای سکانداری آن وزارتخانه معرفی شده است که هشت سال سابقه معاون وزارتخانه را دارد و هم چهار سال نمایندگی مجلس و سوابق دیگر را. پس حق ایشان است که رای اعتماد بالایی را از این مجلس بگیرد.

بیگلری یادآور شد: چهره‌های ماندگار ایشان را مدیری توانمند، پاکدست، تشکل گرا و مشورت پذیر می‌داند.همشهری ما از پیشکسوتان سازمان برنامه و کشور در مورد ایشان می‌گوید دکتر میدری دارای مراتب عالی، علمی و آکادمیک و تجارب ارزشمند اجرایی است.

مخالفت /گودرزی :میدری نگاه ضد جمعیتی دارد

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی یک مجلس ولایت مدار است و در جهت توصیه های حکیمانه رهبر معظم انقلاب حتما حرکت می کند و بنای آن تعامل با دولت است اما این صرفا به معنای حمایت از افرادی که توسط دولت معرفی می شود، نیست. مخالفت نیز کمک به دولت است.

عباس گودرزی نماینده بروجرد در جلسه بررسی برنامه ها و صلاحیت احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: مجلس شورای اسلامی یک مجلس ولایت مدار است و در جهت توصیه های حکیمانه رهبر معظم انقلاب حتما حرکت می کند و بنای آن تعامل با دولت است اما این صرفا به معنای حمایت از افرادی که توسط دولت معرفی می شود، نیست. مخالفت نیز کمک به دولت است.

گودرزی گفت: ما نباید نظام حساسیت جبهه انقلاب را پایین بیاوریم زیرا در بزنگاه ها این حساسیت ها گره گشا است و نظام اسلامی و ملت ایران را نجات خواهد داد.

وی افزود: برخی گفتند که دستگاه های امنیتی همه را تایید کردند بنده می گویم مقام معظم رهبری به ما نگفتند که ببینید اگر دستگاه های چندگانه تایید کرد سکوت کنید و رای بدهید.

گودرزی عنوان کرد: من تعجب می‌کنم کدام نظام سیاسی حاضر است پست وزارتخانه را به یک چنین شخصی بدهد اگر توبه کرده خدا قبول کند اما چرا مسئولیت وزاتخانه؟

وی گفت: من در تحیرم که چرا برخی افراد فتنه را تقلیل می‌دهند. تحریم‌های فلج‌کننده محصول فتنۀ ۸۸ بود.نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌های رئیس مجلس مبنی بر اینکه صلاحیت وزرای پیشنهادی از سوی دستگاه‌های ذیربط تأیید شده است گفت: برادر عزیزمان گفت که دستگاه‌های امنیتی صلاحیت همه این گزینه‌ها را تأیید کردند؛ باید به این مسئله توجه کرد که مقام معظم رهبری به ما نگفتند که اگر دستگاه‌های چندگانه تأیید کردند، شما سکوت کنید و بررسی نکنید. رهبر انقلاب به صورت صریح شاخص‌های مورد نظر برای وزرا را مطرح فرمودند که ما باید مورد توجه قرار دهیم.

گودرزی ادامه داد: رهبر انقلاب تاکیدشان بر این بود که وزرای پیشنهادی باید افرادی باشند که از بن دندان به نظام جمهوری اسلامی معتقد باشند. بنده در تحیرم که چگونه ای عده‌ای می‌خواهند به راحتی از کنار فتنه بگذرند. فتنه صرفاً یک بحث سیاسی نیست بلکه یک بحث بنیادی و اقتصادی است و تحریم‌های فلج کننده محصول فتنه ۸۸ است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: گزینه پیشنهادی وزارت کار در کمیسیون اجتماعی مجلس حضور یافت و بنده از وی سوال پرسیدم که آیا قبول دارید که اقدام مجلس ششم و تحصن آنان یک اقدام خلاف امنیت ملی و سوءسابقه محسوب می‌شود.

وی افزود: بنده نمی گویم افرادی که نامه سراسر یأس و تیره آینده کشور را در آن زمان امضا کردند باید از زندگی ساقط شوند اما حرف بنده آن است که چنین افرادی نباید در صدر یک وزارتخانه نظام جمهوری اسلامی ایران باشند. عده‌ای می‌گویند میدری بعد از ماجراهای مجلس ششم توبه کرده است، خدا قبول کند اما چرا باید مسئولیت یک وزارتخانه را به وی بدهیم؟

نماینده بروجرد در مجلس متذکر شد: مقام معظم رهبری درباره آن نامه فرمودند که در سال ۸۲ عده‌ای از نمایندگان مجلس به بنده نامه‌ای غیرمنصفانه نوشتند و سوالی را مطرح کردند که پاسخ شأن را خودشان باید می‌دانند. مضمون آن نامه حساسیت شرایط، فرصت اندک و بزرگی خطر پیش روی کشور بود. این در حالی بود که مقام معظم رهبری به ما گفتند به کسانی رأی ندهید که افق و آینده کشور را تیره و تار نشان می‌دهند.

گودرزی گفت: آنهایی که آن نامه را امضا کردند همه رفتند دنبال کار خودشان اما میدری مورد حمایت دوستانش قرار گرفت و ۸ سال نیز در دولت روحانی معاون بود. آیندگان درباره ما قضاوت خواهند کرد و فردی که چنین خطاهای راهبردی و استراتژیک را در طول دوره خدمت خود داشته است، صلاحیت تصدی یک وزارتخانه را ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: میدری نگاه ضد جمعیتی دارد و در سال ۶۸ گفت که باید نرخ فرزندآوری در کشور کاهش یابد. وی کتاب توانمندسازی و کاهش فقر را از سند ۲۰۲۰ ترجمه کرد. بنده بدون تعصبات جناحی حرف زدم اما معتقدم وزارتخانه یک پست کاملاً سیاسی است و هر کلمه‌ای که وزیری به زبان بیاورد، در جامعه تأثیر دارد.

وی اظهار کرد: بنده همین‌جا از دستگاه‌های امنیتی کشور گلایه می‌کنم که چرا چنین افرادی از آنان تاییدیه گرفته‌اند؟ فرصت نشد بنده درباره ظفرقندی، گزینه پیشنهادی وزارت بهداشت صحبت کنم اما وی هم از سران فتنه حمایت کرد در حالی که فتنه ۸۸ خط قرمز و امری نابخشودنی است. امروز اگر سران فتنه در حصر هستند، از رأفت نظام اسلامی است وگرنه آنان باید به اشد مجازات می‌رسیدند.

موافق/حسینی: افراطی‌گری مسائل سیاسی در دوره مجلس ششم را محکوم می‌کنم

سید نجیب حسینی نماینده مینودشت، که به عنوان موافق برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی در صحن علنی مجلس دیدگاه‌های خود را بیان می‌کرد، گفت: به عنوان کسی با شما سخن می‌گویم که در دوره ششم مجلس شورای اسلامی در مجلس حضور داشتند امروز از پشت این تریبون افراطی‌گری مسائل سیاسی آن دوره را محکوم می‌کنم.

وی افزود: کسانی که برای ارتقای جمهوری اسلامی ایران و توانمندسازی اقشار محروم تلاش کردند و ماندند تا ثابت کنند ایران را دوست دارند امروز حقشان نیست که مورد عتاب قرار بگیرند. یک جوان ۳۵ ساله آن زمان اعلام می‌کند که در افکار خودم تجدید نظر کرده‌ام و ما از او نپذیریم. اسلام به ما این را می‌گوید که ما امروز برای ۲۳ سال قبل قضاوت کنیم.

حسینی گفت: در مجلس ششم فضای سیاسی آنقدر سخت بود که در ادوار گذشته متأسفانه بیانیه‌های مختلف را امضا کرده‌ایم و به هر دلیلی اشتباهی صورت گرفته است و امروز راه این است که بگذریم.

نماینده مینو دشت ادامه داد: تعدادی خدمت مقام معظم رهبری نامه نوشتند راجع به مجلس ششم و ایشان گفتند بگذرید و خواهش می‌کنم با خط‌کش امروز قضاوت کنید و با خط‌کش امروز اندازه‌گیری کنید و با خط‌کش امروز رأی اعتماد دهید.

حسینی بیان کرد: حضرت امام فرمودند حال امروز مهم است. از کسانی که مدافع قوی انقلاب هستند و رئیس مجلس شورای اسلامی شهادت دادند که ما استعلام‌های وزرا را گرفته‌ایم و مشکلی نداشته است و برخی از نمایندگان چگونه می‌آیند به دستگاه‌های اطلاعاتی کشور که امنیت را برای کشور به ارمغان می‌آورند، آن‌ها را قضاوت می‌کنید که خدایی نکرده گزارش درست به ریاست جمهوری در پاسخ به استعلام نداده باشند.

وی اظهار کرد: دستگاه‌های امنیتی با هیچ کسی عقد اخوت نبسته است و خط قرمز آن‌ها ولایت و دفاع از جمهوری اسلامی است. وزیر پیشنهادی کار اشراف کاملی به این حوزه دارد.

گفتنیست کمیسیون اجتماعی و بهداشت و درمان و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس موافقت خود را با احمد میدری، وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ