شرکت چینی مجوز تست تاکسی‌های رباتیک را در کالیفرنیا دریافت کرد

اقتصاد ایران: استارتاپ WeRide بعد از سنگاپور و امارات متحده‌ی عربی، تاکسی‌های رباتیک خود را وارد خیابان‌های پرتردد کالیفرنیا خواهد کرد.

گزارش رویترز نشان می‌دهد که استارتاپ چینی WeRide برای آزمایش تاکسی‌های رباتیک خود در کالیفرنیا مجوز دریافت کرده است. این مجوز همراه با محدودیت‌ها و اخطارهایی صادر شد. بنابر مجوز صادره، این شرکت حق ندارد کرایه‌ای دریافت کند یا از خودروهای خود برای حمل‌ونقل عمومی بهره ببرد.

WeRide تعداد ۱۲ خودرو را با یا بدون راننده وارد سطح شهر سن‌خوزه خواهد کرد. رانندگان این خودروها و مسافرهای آن نیز متشکل از کارکنان این شرکت خواهند بود. خودروهای خودران گوگل که با برند Waymo فعالیت می‌کنند، نیز تاکسی‌های رباتیکی هستند که در خیابان‌های سان‌فرانسیسکو و لس‌آنجلس آزمایش می‌شوند.

رگولاتور‌ها و مردم واکنش‌های متفاوتی به ورود تاکسی‌های رباتیک به سطح شهرها نشان دادند و باید دید آیا خودروهای خودران WeRide موفق عمل خواهند کرد یا نه. سال گذشته، خودرو کروز شرکت جنرال موتورز زنی که درحال عبور از خیابان بود، زیر گرفت و پای او بین محور عقب و تایر گیر کرد؛ بنابراین، جنرال موتورز مجبور شد تمام خودروهای کروز را از خیابان‌ها جمع‌آوری کند.

  • حرکت خودرو خودران ویمو در لاین مخالف؛ پلیس دست‌به‌کار شد
  • از روبوتاکسی‌های تسلا، پروژه‌ بلندپروازانه‌ ایلان ماسک، چه می‌دانیم؟

جنرال موتورز آزمایش تاکسی‌های رباتیک کروز را با حضور راننده، در شهر فینیکس آریزونا از سر خواهد گرفت. مقام‌های فدرال گزارش‌های مربوط‌ به ۲۲ مورد تصادف که به‌واسطه‌ی تاکسی‌های رباتیک Waymo رخ دادند، زیر ذره‌بین قرار داده‌اند. این تاکسی‌های رباتیک قوانین ایمنی ترافیک را نقض کرده‌اند.

تحقیقاتی که در‌زمینه‌ی تصادف‌های خودروهای خودران Waymo انجام می‌شوند، نشان داد که تاکسی‌های رباتیک این شرکت در سمت مخالف جاده حرکت می‌کردند. سال گذشته، یکی از این خودروها سگی را در سان‌فرانسیسکو زیر گرفت و کشت که باعث شد برخی خواستار ممنوعیت تاکسی‌های رباتیک در سراسر ایالت کالیفرنیا شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ