انتخاب مالواجرد بسیار هوشمندانه بود

اقتصاد ایران: دستیار سابق رئیس‌جمهور گفت: انتخاب هوشمندانه خانم صادق مالواجرد برای وزارت و جایگاه اجرایی توسط رئیس‌جمهور محترم قابل تحسین و تقدیر و شجاعانه است. 

به گزارش خبرگزاری مهر، سکینه سادات پاد، دستیار سابق رئیس‌جمهور، در گفت‌وگویی با اشاره به رویکرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به زنان و دختران، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا با اعتقاد عمیق به عدالت، شرایط کسب دانش و علم را برای زنان و دختران خود فراهم کرده است. این اعتقاد نه تنها در قانون اساسی بلکه در سایر قوانین عادی نیز به رسمیت شناخته شده است. حق انتخاب شغل و سایر انتخاب‌ها برای زنان، از سیطره بی‌عدالتی و مردانه شدن خارج شده و این رویکرد، نشأت‌گرفته از اعتماد به زنان و دختران ایران اسلامی است.

وی در ادامه با انتقاد از برخی تحلیل‌ها که زنان را ناتوان در برخی مشاغل می‌دانند، افزود: طرح این مساله پس از ۴۵ سال از عمر انقلاب اسلامی ناصحیح است. تحلیل‌هایی که بر اساس این نگرش که زن ناتوان است، مطرح می‌شوند، خارج از دایره گفتمانی انقلاب اسلامی قرار دارند. وقتی قانون اساسی ما برای عالی‌ترین مقام اجرایی یعنی ریاست جمهوری منعی برای زنان قائل نیست و اگر معتقد به ناتوانی زنان برای این منصب عالی اجرایی بود، به آن تصریح می‌کرد، به طریق اولی برای مقام اجرایی وزارت، حتی وزراتخانه‌های اجرایی و گسترده‌ای مانند راه و شهرسازی، نیز دلیلی برای ضعیف بودن زنان یا تردید در تصدی این سمت‌ها وجود ندارد.

پاد با تحسین انتخاب زنان برای جایگاه‌های اجرایی، گفت: رهاسازی ظرفیت‌های قانون اساسی و اجرای کامل آن وظیفه رئیس‌جمهور است. انتخاب هوشمندانه خانم صادق مالواجرد برای وزارت و جایگاه اجرایی توسط رئیس‌جمهور محترم قابل تحسین و تقدیر و شجاعانه است.

وی تاکید کرد: این انتخاب، از نظر من تفسیر واقعی و عینی مطابق اراده مقنن اساسی در مفهوم “رجل سیاسی” است. زن‌ها هم می‌توانند رجل سیاسی باشند و حتماً مقدمه اجرای آن، قرار گرفتن در این جایگاه‌هاست، اگر دچار تناقض نباشیم.

پاد همچنین در خصوص ویژگی‌های ضروری برای موفقیت یک وزیر، به‌ویژه یک زن، خاطرنشان کرد: وزرا باید دانش، تخصص و آگاهی نسبت به حوزه مأموریت خود داشته باشند. ان‌شاءالله خانم صادق با توجه به بهره‌مندی از این شاخص‌های صحیح، اگر تفسیرهای قشری و شخصی از قانون اساسی اجازه دهد و در این جایگاه قرار بگیرند، موفق خواهند شد.

در پایان، سکینه سادات پاد با تأکید بر اهمیت اعتماد به زنان و دختران ایرانی، اظهار داشت: باید به زنان و دختران فرهیخته ایرانی اعتماد شود. این حق مردم و جمهوری اسلامی است که از سرمایه‌های انسانی خود، مبتنی بر شایسته‌سالاری، برای پیشرفت و بالندگی استفاده کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ