توصیه به بیماران قلبی در پیاده روی اربعین

اقتصاد ایران: بیماران قلبی که مشکل تنگی نفس دارند، باید از رفتن به پیاده‌روی اربعین اجتناب کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد اربعین، مصطفی بهره مند در خصوص شرایط بیماران قلبی برای شرکت در پیاده روی اربعین، گفت: بیماران قلبی که مشکل تنگی نفس دارند، باید از رفتن به پیاده‌روی اربعین اجتناب کنند.

بهره مند خاطرنشان کرد: سایر بیماران قلبی، از جمله افرادی که سابقه عمل جراحی، سکته قلبی یا آنژیوگرافی و … داشته‌اند، با رعایت برخی نکات مجاز به رفتن به این سفر هستند.

وی افزود: در وهله اول این بیماران زمانی مجاز به شرکت در این سفر هستند که پزشک معالجشان در آخرین ویزیت مشکل خاصی برای آنها تشخیص نداده باشد. همچنین این بیماران در صورتی می‌توانند به پیاده‌روی اربعین بروند که در انجام فعالیت‌های روزمره علامت یا مشکل خاصی نداشته باشند.

بهره مند گفت: توصیه بعدی این است که این بیماران حتماً داروهای خود را همراه برده و آنها را سر زمان معین مصرف کنند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت رژیم غذایی برای این بیماران گفت: رژیم کم نمک و کم چرب باید در طول سفر اربعین برای این بیماران به طور جد رعایت شود.

بهره مند با اشاره به گرمای هوا و احتمال بروز گرمازدگی، این شرایط را برای بیماران قلبی خطرناک دانست و افزود: در همین راستا توصیه می‌شود این بیماران تمام نکات مربوط به پیشگیری از گرمازدگی را به طور جد رعایت کنند.

وی افزود: توصیه می‌شود این بیماران در ساعات خنک روز و ساعات شب تردد کرده و حتماً به میزان کافی مایعات مصرف کنند و بدانند در مصرف آب بدون املاح محدودیتی ندارند.

بهره مند گفت: توصیه بعدی این است که این افراد در صورت مشاهده هرگونه علائم قلبی حتماً از ادامه مسیر پیاده روی خودداری کرده و داروهای لازم را مصرف کرده و به موقع کادر درمان در طول مسیر را از شرایط خود مطلع کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ