خروج حدود ۷۰۰ هزار نفر از مرزهای خوزستان

اقتصاد ایران: اهواز- استاندار خوزستان گفت: تاکنون نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر از هم وطنان از مرزهای استان خوزستان خارج شده‌اند که البته عمده آن‌ها هم استانی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی‌محراب ظهر یکشنبه در جلسه ستاد اربعین خوزستان، اظهار کرد: خوزستان پایتخت موکب‌ها است و هر خانه یک موکب است. موکب‌ها در خیابان‌های سطح شهر نیز ایجاد شده‌اند و محل استراحت زوار است.

وی با اشاره به ضرورت بسیج تمامی امکانات استان برای استقبال از زوار افزود: تاکنون نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر از هموطنان از مرزهای استان خوزستان خارج شده‌اند که البته عمده آن‌ها هم استانی هستند. ۸۳ هزار نفر نیز اتباع خارجی شامل افغانستانی‌ها، عراقی‌ها و پاکستانی‌های مقیم ایران، پاکستانی‌ها، افغانستانی‌ها و هندی‌های مقیم کشور خود نیز از مرز خارج شده‌اند. همچنین نزدیک به ۲۳۰ هزار زائر نیز بازگشته‌اند.

استاندار خوزستان گفت: این تعداد زائر نیاز به پشتیبانی، آرامش و امنیت دارند. حمل و نقل چه از کشور به داخل عراق و چه از سایر استان‌ها به خوزستان اهمیت دارد. تا جایی که ممکن بود هواپیما هم اضافه شد. همچنین بر اساس گزارشات، ۹۰ رام قطار در طول این دهه تردد می‌کنند. دو ریل باس نیز به صورت رایگان از خرمشهر به شلمچه فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین برای جلوگیری از گرمازدگی اتاق‌های سرد احداث و بیمارستان‌های سیار مستقر شده‌اند.

حسینی‌محراب عنوان کرد: همه شب و روز و لحظه به لحظه در حال تلاش هستند تا اربعین حسینی به بهترین نحو اجرا شود و خوشبختانه تاکنون مشکلی پیش نیامده است.

استاندار خوزستان ادامه داد: زائران باید زمان بازگشت خود را برای حمل و نقل و استراحت تنظیم کنند. حدود ۶۹.۵ درصد زائران با خودروهای شخصی آمده‌اند و این‌ها در برگشت در معرض خطر هستند. بنابراین توصیه می‌شود زوار گرامی پس از بازگشت در موکب‌های مستقر در مرزها استراحت و سپس حرکت کنند. متأسفانه، سال گذشته نزدیک به ۵۰ نفر از زوار در طول مسیر بین استانی دچار حادثه شدند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ