سهام سیسکو بهترین روز در ۴ سال اخیر را ثبت کرد

اقتصاد ایران: ارزش سهام سیسکو پس‌ از گزارش مالی بهتر از حدانتظار، جهشی ۷ درصدی را تجربه کرد.

قیمت سهام سیسکو پس‌ از آنکه این شرکت از تعدیل ۷ درصدی نیروی‌ کار خود خبر داد و انتشار گزارش مالی که فراتر از انتظارات تحلیلگران بود، با جهشی ۷ درصدی بهترین عملکرد خود از نوامبر ۲۰۲۰ (آبان و آذر ۱۳۹۹) را ثبت کرد.

تحلیلگران مورگان استنلی در یادداشتی خطاب به سرمایه‌گذاران اعلام کردند که نتایج مالی سیسکو بهتر از پیش‌بینی‌ها بوده است. این تحلیلگران که خرید سهام سیسکو را توصیه می‌کنند، توضیح می‌دهند: «عملکرد بهتر از انتظار سیسکو در سه‌ماهه‌ی چهارم و ثبت سفارش‌های بیشتر از پیش‌بینی‌ها، موجب آرامش‌خاطر شد و این شرکت را پس از نزدیک به ۴ سال اختلال، به‌سمت الگوهای پیش‌بینی‌‌پذیرتر سوق داد.»

سیسکو درآمد ۱۳٫۶۴ میلیارد دلاری را برای این سه‌ماهه گزارش کرد که از برآوردهای وال‌استریت، یعنی ۱۳٫۵۴ میلیارد دلار فراتر رفت. به‌هر‌حال، درآمد این شرکت درمقایسه‌با سه‌ماهه‌ی مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته است که کاهش فروش آن را برای سومین سه‌ماهه‌ی متوالی نشان می‌دهد. سود خالص نیز درمقایسه‌با سال گذشته ۴۵ درصد کاهش یافته؛ اما همچنان بیشتر از انتظارات است.

تحلیلگران بانک آمریکا خاطرنشان کردند که فروش تجهیزات شبکه درمقایسه‌با سال گذشته ۲۸٫۱ درصد کاهش یافته است؛ اما دلیل اصلی این کاهش را مقایسه با دوره‌ای قدرتمند سال قبل عنوان کردند. این تحلیلگران می‌گویند که تمرکز اصلی شرکت‌های سازنده‌ی تجهیزات شبکه روی بهبود روند ثبت سفارش‌ها بوده است.

تحلیلگران بانک آمریکا در گزارششان نوشتند: «سفارش‌های مربوط به سوئیچینگ دیتاسنتر درمقایسه‌با سال گذشته افزایش دورقمی را تجربه کرده است؛ درحالی‌که سفارش‌های مربوط به سوئیچینگ و مسیریابی در محیط‌های سازمانی نیز با رشدی تک رقمی همراه بود.» آن‌ها اضافه کردند که سفارش‌های مرتبط با هوش مصنوعی از مرز یک‌میلیارد دلار عبور کرده است و درآمد حاصل از آن در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۵ شروع به افزایش خواهد کرد.

از زمانی‌که شرکت‌های بزرگ به‌سمت فضای ابری روی آوردند، بخش اصلی کسب‌وکار سیسکو، یعنی روترها و سوئیچ‌ها، با مشکلاتی مواجه شد. گفتنی است که بخشی از افت فروش سیسکو با درآمدهای تکرارشونده‌ی حاصل از بخش نرم‌افزار و امنیت این شرکت جبران شد.

سیسکو در اسناد خود اعلام کرد که در حال اجرای برنامه‌ی بازسازی با تعدیل نیرو است که به ثبت هزینه‌ای بالغ‌بر یک‌میلیارد دلار در نتایج مالی آن منجر خواهد شد و به این شرکت اجازه می‌دهد با سرمایه‌گذاری روی فرصت‌های مهم رشد، کارایی بیشتری در کسب‌و‌کار خود ایجاد کند.

مقالات مرتبط:
  • داستان برند: سیسکو، از سرقت نرم افزار روتر دانشگاه تا تبدیل به قطب توسعه روتر در جهان
  • قانون‌گذاران آمریکا خواستار تحقیق روی شرکت تی‌پی لینک شدند؛ ترس از حملات سایبری چین

چاک رابینز، مدیرعامل سیسکو، در مصاحبه با CNBC اعلام کرد که شرکتش تلاش خواهد کرد تا برخی از کارکنان را به مشاغل دیگر در این شرکت منتقل کند.

این دومین دور عمده‌ی تعدیل نیرو در سال جاری برای سیسکو به‌شمار می‌رود. شرکت مذکور در ماه فوریه اعلام (بهمن و اسفند ۱۴۰۲) کرده بود که ۵ درصد از نیروی‌ کار خود، یا بیش‌ از ۴,۰۰۰ نفر را اخراج خواهد کرد. تعداد کارمندان سیسکو در پایان سال مالی ۲۰۲۳ و قبل‌ از تعدیل اولیه، ۸۴٬۹۰۰ نفر بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ