آماده‌ام تمام توانم را برای ارتقای حوزه سلامت به کار ببرم

اقتصاد ایران: وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان گفت: آماده هستم که با تمام توان و تجربه و همت خودم برای ارتقای حوزه سلامت و کاهش رنج مردم به کار ببرم

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا ظفرقندی، وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و خدمات پزشکی در دفاع از برنامه‌ها و سوابق خود در جلسه رأی اعتماد گفت: مردم به جز رنج بیماری نباید رنج دیگری تحمل کنند. وظیفه خود می‌دانم که از تمامی کارکنان حوزه سلامت که از دور افتاده‌ترین شهرها و روستاها تا بزرگترین بیمارستان‌ها مشغول خدمت‌رسانی به مردم عزیز هستند، تشکر تقدیر و تعظیم به عمل آورم. تمام کسانی که به صورت شبانه روزی در هر شرایطی در محل کار خود حاضرند و به خدمت به مردم مشغول هستند.

وی افزود: وزیر بهداشت از یک طرف نماینده ۶۸ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی، ۲۵۰ هزار نفر دانش آموخته علوم پزشکی، ۲۳۰ هزار نفر گروه پرستاری، بیش از ۲۲ هزار نفر هیئت علمی و ۲۵۰ هزار دانشجوی علوم پزشکی، بیش از ۲۵۰ هزار سایر کارکنان حوزه سلامت در بیمارستان‌های خصوصی دولتی و خیریه در شبکه بهداشت هست و از طرف دیگر خدمت بیماران دریافت کننده خدمات سلامت در کشور هست.

وزیر پیشنهادی بهداشت ادامه داد: به عنوان یک پزشک یاد گرفتم که باید حامی همین مردم باشم. مردمی که علیرغم تمامی پیشرفت‌های به دست آمده در حوزه سلامت هنوز در برخی نقاط کشور دچار کمبودها و محرومیت‌های جدی هستند و با چالش‌های بزرگی نظیر دسترسی به خدمات، میزان پرداخت از جیب هزینه‌های کمرشکن و توانبخشی روبرو هستند.

ظفرقندی گفت: من ۴۰ سال است در مسیر خدمت‌رسانی به این مردم هستم. از روستاهای دور افتاده پس از پیروزی انقلاب تا حضور داوطلبانه در عرصه جنگ تحمیلی تا بیمارستان سینا در مرکز تهران به عنوان پایه گذار بخش جراحی علوم و روش‌های نوین درمانی داخلی و از طرف دیگر ۴۰ سال است که بین همکاران کار و زندگی می‌کنم و با کادر درمان کشور در تماس هستم. از این رو هر دو طرف این رابطه را به خوبی می‌شناسم.

وی افزود: در سابقه مدیریتی ۸ سال به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و دو دوره رئیس کل سازمان نظام پزشکی بودم‌. لذا به معضلات به خوبی آشنا هستم. مقدمه را گفتم که نمایندگان مجلس علت حضور من در این جایگاه را بهتر بدانند.

گزینه پیشنهادی جهت وزارت بهداشت گفت: من آماده هستم که با تمام توان و تجربه و همت خودم برای ارتقای حوزه سلامت و کاهش رنج مردم به کار ببرم. حوزه سلامت یک بخش خدماتی و تخصصی است که برای موفقیت در آن راهی به جز استفاده از سلایق معتبر در داخل و بین‌المللی نداریم. ما باید تجربیات دیگران و نتایج اقدامات خود را بازخوانی کنیم و بر اساس این شرایط راهکارهای مناسب را برای ادامه مسیر انتخاب کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ