روند بکارگیری نیروی انسانی در دادگستری‌ها سامان داده شود

اقتصاد ایران: معاون اول قوه قضاییه در جلسه پیگیری و هماهنگی اجرای قانون شوراهای حل اختلاف دادگاه‌های صلح اظهار کرد: باید روند بکارگیری نیروی انسانی در دادگستری‌ استان‌ها را سامان دهیم.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، جلسه پیگیری و هماهنگی اجرای قانون شوراهای حل اختلاف دادگاه‌های  صلح امروز یکشنبه 28 مرداد با حضور حجت‌الاسلام حمزه خلیلی؛ معاون اول قوه قضاییه، حجت‌الاسلام هادی صادقی؛ رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه، محمدباقر الفت؛ معاون منابع انسانی قوه قضاییه، صاحبکار خراسانی؛ معاون راهبردی قوه قضاییه، کاظمی‌فرد؛ رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، حجت‌الاسلام مهدی هادی؛ رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه، شاهرخیان، معاون مالی و پشتیبانی قوه قضاییه و برخی دیگر مسئولان عالی‌رتبه قضایی برگزار شد.

حجت‌الاسلام خلیلی در این نشست با بیان سخنانی گفت: برای اجرای قانون "شوراهای حل اختلاف دادگاه‌های صلح" برآورد لازم در ساختار وجود دارد که چه تعداد نیروی اداری و قاضی می‌خواهیم؛ ابلاغات افراد برای کار در شعب دادگاه‌های صلح صادر شده است و در ساختمان دادگستری‌های استان‌ها نیز فضای فیزیکی لازم برای راه‌اندازی این شعب وجود دارد.

معاون اول قوه قضاییه با تأکید بر اینکه همه ابلاغات زده شده و اقدمات لازم در حال انجام شدن است، افزود: همان قضاتی که در شوراهای حل اختلاف در حال رسیدگی به پرونده‌ها بودند در دادگاه‌های صلح نیز کمک می‌کنند.

وی تأکید کرد: از آنجا که شناختمان نسبت به دادگستری‌ها کم است، تصور می‌کنیم بار مالی زیادی با راه‌اندازی شعب دادگاه‌های صلح به ما تحمیل شده در صورتی که اینطور نیست. هم‌اکنون در حال استفاده از نیروهای فعلی در دادگاه‌های صلح هستیم و باید روند بکارگیری نیروی انسانی در دادگستری‌ استان‌ها را سامان دهیم.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه استان‌ها هم‌اکنون در حال جانمایی شعب صلح هستند، گفت: هرکدام از معاونان حاضر در این جلسه، برای افتتاح شعب دادگاه های صلح به استان‌های مختلف بروند و بعد از سفر، گزارشی از وضعیت اجرا در این استان‌ها ارائه کنند.

1916شعبه دادگاه صلح در کشور ایجاد کردیم

در ادامه صاحبکار خراسانی با بیان سخنانی گفت: هزار و 916 شعبه دادگاه صلح در کشور ایجاد کردیم و 125 شعبه در بخش‌ها اضافه کردیم که به‌طور کل 2 هزار و  51 شعبه ایجاد شده است.

معاون راهبردی قوه قضاییه اضافه کرد: 104 شعبه دادگاه را تبدیل به دادگاه صلح کردیم و 268 نفر قاضی در کل داریم که هزار و 783 قاضی تمام‌وقت کم داریم. در برخی بخش‌ها علاوه بر شعبه، دفترکل هم ایجاد کردیم و 3 هزار و 600 پست کارمند جدید باید در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه این نیازمندی‌ها جدای از  شعب اجرای احکام است، گفت: بلافاصله در این بخش نیز بعد از یک یا دو ماه باید شعبه ایجاد کرده و قضات و کارمندانی در نظر بگیریم.

صاحبکار خراسانی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در استان تهران 230 شعبه دادگاه صلح ایجاد شده است، گفت: باید متناسب با این اقدام، اقتضائات و التزامات لازم را ایجاد کنیم تا این کار بزرگی که آغاز شده به ثمر بنشیند.

در ادامه این جلسه هر یک از حاضران به طرح نظرات و ایده های خود  درباره این قانون و روند اجرای آن پرداختند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ