تلاش شیعه و سنی برای خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی اربعین حسینی

اقتصاد ایران: ‌نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با حضور در پایانه مرزی میرجاوه از نحوه خدمات رسانی به زائران پاکستانی عازم اربعین بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان امروز ضمن حضور در مرز میرجاوه به استماع مشکلات و موانع پرداخت و روند خدمت رسانی به زوار را به صورت میدانی بررسی کرد.

امام جمعه زاهدان در این بازدید ضمن قدردانی از زحمات صورت گرفته جهت توسعه زیرساخت‌ها در مرز میرجاوه عنوان کرد: خوشبختانه تلاش‌های خوبی جهت توسعه زیرساخت‌ها در مرز میرجاوه و ریمدان صورت گرفته که با توجه به سابقه بیشتر مرز میرجاوه نسبت به مرز ریمدان وضعیت بهتری وجود دارد که البته پایانه مرزی ریمدان هم هر ساله رو به پیشرفت است.

وی افزود: متأسفانه ما در سیستان و بلوچستان از فرصت مرزها جهت توسعه و پیشرفت کشور استفاده نکردیم در حالی که باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله محامی بیان داشت: خوشبختانه سیستان و بلوچستان و شهرستان میرجاوه دروازه ورود زوار پاکستانی به کشور است و تجهیزات، خدمات و موکب‌هایی که برای خدمت رسانی به زوار راه‌اندازی خدمات خوبی ارائه می‌کند و جای قدردانی و تشکر دارد.

وی ادامه داد: متأسفانه ما گاهی در میزبانی از زوار پاکستانی دچار افراط و تفریط می‌شویم به گونه‌ای که سال گذشته حمل و نقل مسافران کاملاً بر عهده ایران بود و مشکلاتی در پی داشت اما امسال کار حمل و نقل زائران به طور کامل به پاکستان واگذار شد که توان این کار را نداشت و باعث شد تا تعداد زوار کاهش پیدا کند.

وی گفت: مسئولان متولی باید نقاط قوت و ضعف را یادداشت کرده و در سال‌های آینده از این تجربیات استفاده کنند تا به تدریج نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف رفع شود.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: کار خدمت رسانی به زوار امام حسین (ع) باید مردمی باشد و مردم به مقدار توان خود پای کار بیایند و مسئولان دستگاه‌های دولتی به دنبال تسهیل گری حضور مردم و تأمین زیرساخت‌ها باشند و باید توجه داشته باشیم که با مستقر کردن زائرین در اردوگاه‌ها حال و هوای اربعین در شهرها ایجاد نشده و ارتباط فرهنگی برقرار نمی‌شود.

آیت‌الله محامی اظهار داشت: باید به گونه‌ای فرهنگ سازی شود که برای زائرین توقعی ایجاد نشود بلکه از امکانات موجود استفاده کنند و اگر در مواقعی امکانات لازم برای آن‌ها فراهم نبود بتوانند از فروشگاه آن را تهیه کنند.

امام جمعه زاهدان تاکید کرد: تأمین زیرساخت‌ها تنها برای زوار پاکستانی و ایام اربعین نیست بلکه هر کدام از این زیرساخت‌ها در طول ایام سال و توسط مردم استان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: شیعه و سنی از همه جای کشور و استان برای خدمت رسانی به زوار پاکستانی عازم اربعین به استان ما آمدند و این مظهر وحدت ملی و غیرت دینی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ