قزاقستان: در تحریم روسیه کورکورانه راه غرب را نمی‌رویم

اقتصاد ایران: معاون نخست‌وزیر قزاقستان در گفتگو با بلومبرگ اعلام کرد که کشورش از "پیروی کورکورانه" از تحریم‌های ضد روسی، به ویژه زمانی که منافع اقتصادی کسب‌وکارهای قزازقستان را تحت تأثیر قرار ‌دهد، خودداری خواهد کرد.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، سرگئی ژومانگارین، معاون نخست‌وزیر و وزیر تجارت و همگرایی قزاقستان، روز جمعه در گفتگو با بلومبرگ تأکید کرد که کشورش از "پیروی کورکورانه" از تحریم‌های ضد روسی، به ویژه زمانی که منافع اقتصادی کسب‌وکارهای قزازقستان را تحت تأثیر قرار ‌دهد، خودداری خواهد کرد.

این مقام ارشد دولتی تاکید کرد که قزاقستان تصمیم گرفته است ممنوعیت صادرات بلبرینگ به روسیه را اجرا نکند، علیرغم اینکه این کالاها در میان قطعات دو منظوره قرار دارند که می‌توانند برای اهداف نظامی و غیرنظامی استفاده شوند.

ژومانگارین گفت: ما اجازه نخواهیم داد که تولیدکنندگان خودمان از تجارت محروم شوند.

وی افزود که یک کارخانه قزاقستانی بلبرینگ‌هایی با مشخصاتی تولید می‌کند که معمولاً فقط در اروپای شرقی و کشورهای سابق شوروی استفاده می‌شود.

به گفته این مقام، قزاقستان همچنان به رعایت بیشتر محدودیت‌ها ادامه خواهد داد، چرا که این جمهوری سابق شوروی در برابر تحریم‌های ثانویه توان مقاومت ندارد.

او در ادامه تصریح کرد شرکت‌هایی در این کشور که توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا در لیست سیاه قرار گرفته‌اند، در حال حاضر در حال تعطیل شدن هستند.

ژومانگارین در ادامه گفت برخی از تحریم‌هایی که برای قطع دسترسی روسیه به محصولات دو منظوره در نظر گرفته شده بودند، در عوض به قزاقستان آسیب جدی وارد کرده‌اند، در حالی که دولت‌های غربی برای جبران خسارت به این کشور آسیای مرکزی که با روسیه طولانی‌ترین مرز مشترک جهان را دارد، اقدامات کمی انجام داده‌اند.

به گفته وزیر تجارت قزاقستان، شرکت معدنی منابع اوراسیا که 40 درصد آن متعلق به دولت قزاقستان است، از زمانی که تحریم‌ها این شرکت را مجبور به توقف فروش گندله آهن به روسیه و تغییر مسیر به بازار داخلی کرد، متحمل ضررهای عمده‌ای شده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ