سرویس جدید آمازون برای ساکنان بریتانیا: تحویل کالا با پهپاد

اقتصاد ایران: ظاهراً آمازون قصد دارد به وعده‌ی سال گذشته‌ی خود مبنی‌بر ارائه‌ی خدمات تحویل کالا با پهپاد در انگلستان عمل کند.

سازمان هواپیمایی انگلستان (CAA) از انتخاب آمازون و ۶ سازمان دیگر برای شرکت در آزمایشی جهت توسعه‌ی استفاده از پهپادها در این کشور خبر داد. به گزارش CNBC، هدف نهایی آزمایش، یکپارچه‌سازی پهپادهای فراتر از خط دید مستقیم (BVLOS) با حریم هوایی انگلستان است. این یعنی دیگر نیازی به حفظ دید مستقیم کاربر نسبت‌ به پهپاد نخواهد بود.

به گفته‌ی CAA، پهپادها در پروازهای آزمایشی BVLOS از فناوری‌های پیشرفته‌ای برای ناوبری، کنترل و شناسایی سایر هواپیماها بهره می‌گیرند. ازجمله پروژه‌های منتخب برای این آزمایش می‌توان به ارائه‌ی خدمات برای زیرساخت‌های راه‌دور ازجمله مزارع بادی دریایی، بازرسی بر فراز دریای شمال و تحویل تجهیزات پزشکی اورژانسی اشاره کرد.

سوفی اوسالیوان، مدیر بخش آینده‌ی پرواز در CAA انگلستان، هدف آزمایش جدید کشورش را ایمن و عادی‌سازی عملیات پهپادهای فراتر از خط دید مستقیم عنوان کرد. او همچنین بر نقش آزمایش مذکور در نوسازی حریم هوایی انگلستان و ادغام فناوری‌های جدید در آسمان این کشور تأکید کرد.

سایمون مِسترز، معاون بخش چالش‌های آینده‌ی پرواز در سازمان تحقیق و نوآوری انگلستان می‌گوید: «این پروازها پتانسیل متحول‌کردن شیوه‌ی تحویل کالا و ارائه‌ی خدمات را به‌ویژه در مناطقی که قابلیت‌های ارتباطی زیادی ندارند، نشان می‌دهند.» وی همچنین افزود که این برنامه برای استراتژی مدرن‌سازی حریم هوایی CAA که بر آماده‌سازی حریم هوایی انگلستان برای آینده تمرکز دارد، کلیدی به‌شمار می‌رود.

سرویس تحویل هوایی با پهپاد آمازون، با نام Prime Air، یکی از پروژه‌های مورد علاقه‌ی جف بزوس، بنیان‌گذار این شرکت بود که او بیش‌ از یک‌ دهه قبل از برنامه‌های خود برای چنین خدماتی رونمایی کرد.

غول تجارت الکترونیک سال گذشته اعلام کرد که مشتریانش در انگلستان و ایتالیا می‌توانند از اواخر سال ۲۰۲۴ بسته‌های خود را با پهپاد دریافت کنند؛ البته درحال‌حاضر این شرکت مجوز فعالیت پهپاد در انگلستان را ندارد.

دیوید کربن، معاون رئیس و مدیرکل آمازون پرایم ایر گفت: «برای اپراتورهایی مانند ما، داشتن الزامات قانونی شفاف برای ارائه‌ و گسترش فناوری‌های جدید مانند تحویل کالا با پهپاد به مشتریان در انگلستان، امری حیاتی است. از تلاش‌های CAA برای همکاری با ما جهت ایجاد شفافیت در قوانینی که از تحویل تجاری با پهپاد پشتیبانی می‌کنند، قدردانی می‌کنیم.»

مقالات مرتبط:
  • حمل کالا به کوه اورست با پهپاد؛ شرکت DJI تاریخ‌ساز شد
  • پهپاد پستچی DJI در بازارهای جهانی عرضه می‌شود

پرایم ایر پیش‌ از این در ایالات‌ متحده برای بسته‌هایی تا وزن ۲٫۲ کیلوگرم در کالج استیشن، تگزاس و لوکفورد، کالیفرنیا راه‌اندازی شده است. البته گسترش این برنامه با موانع قانونی، تأخیر و خروج برخی از مدیران اجرایی مواجه شد.

سال گذشته تعداد زیادی از کارکنان پرایم ایر در ایالات‌ متحده به‌عنوان بخشی از بزرگ‌ترین دور اخراج تاریخ این شرکت، تعدیل شدند. سرویس مذکور همچنین با رقبای جدی‌ای ازجمله وینگ (Wing)، زیرمجموعه‌ی شرکت مادر گوگل یعنی آلفابت و والمارت که با زیپلاین (Zipline) برای تحویل با پهپاد همکاری می‌کند، مواجه است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ